12 způsobů, jak poznat dobrou (špatnou) agenturu

Jsou dobří kuchaři a špatní kuchaři. Ti první mají michelinskou hvězdu a ti druzí spálí i bramborový salát. A buďme upřímní – to stejné platí i ve světě reklamních agentur. Podle čeho však poznat agenturu, které je lépe se vyhnout? Následující článek vám (doufám) pomůže rozpoznat opravdu seriózní agentury od těch ostatních (a bohužel je jich stále dost).

Dobrá agentura má kancelář

Všichni freelanceři nejspíš skřípou zuby, ale já tuto větu dokončím. Pokud je vaším cílem web za pět tisíc, nechť ho udělá student třeba v mámině obýváku. Ale pokud řešíte komunikační strategii v hodnotě stovek tisíc korun, hledejte partnera na úrovni. Dobrá a etablovaná firma má kancelář, parkoviště, sekretářku a kávovar. Vy tohle všechno máte přece taky. Hledejte partnera na úrovni.

Dobrá agentura má stálý tým a jasně rozdělené role

Kancelář není všechno. Mnohem důležitější je pevná struktura firmy a stálý tým. Pokud vám jeden člověk slibuje, že navrhne PR, naprogramuje web a jako bonus i udělá video a fotky, měla by se vám rozblikat v hlavě červená kontrolka. Agentury stojí a padají na schopnostech svých týmů. A tým není jeden člověk.

Dobrá agentura neprosazuje jen jeden nástroj/kanál/médium

Prodáváte ponožky? Uděláme billboard. Prodáváte raketoplán? Uděláme billboard... Tak tohle opravdu ne! Žijeme v multikanálové době, která nemá žádná omezení. Dobrá agentura si uvědomuje rozdíly jednotlivých médií i jejich dopadů na cílové skupiny. A pro každý kanál má svého specialistu.

Dobrá agentura má reference

Reference jsou alfou i omegou každé úspěšné firmy. Můžete chtít jen TOP agentury, je to vaše volba. A nebo jít cestou svých možností a rozpočtů. Vždy byste se však měli dívat na jejich předchozí práci. Dobrá firma má reference a nestydí za ně.

Dobrá agentura se umí připravit

Podle mě základní rozdíl mezi dobrou a špatnou firmou. Ta dobrá je vždy připravená. Nezáleží na tom, v jakém stádiu jednání se nachází, vždy ví, o čem se bude jednat a vždy má náskok. Dělá vlastní průzkumy, zajímá se o váš business a snaží se být o krok napřed.

Dobrá agentura se ptá

Ano, dobrá agentura klade spoustu otázek. Protože ví, že základem všeho je pochopení vašeho businessu a motivací vašich zákazníků. To není neznalost – to je potřeba definovat vaši vlastní konkurenční výhodu.

Dobrá agentura umí odpovědět

Dobrá agentura má zkušenosti a spoustu vlastních neúspěchů, které ji nasměrovaly a ovlivnily všechny další kroky. Proto vám umí poradit. A umí se i přít. Pokud cítí, že vaše požadavky „jsou mimo mísu“, řekne vám to. A nasměruje na správnou cestu.

Dobrá agentura vám dokáže vyjít vstříc

Za hodinu uzávěrka? Deadline zítra ráno? Ano i to je moderní marketing. Není to nic, za co by vás lidé milovali, ale když už se to stane, aspoň vám někdo zvedne telefon nebo odpoví na e-mail... A udělá vše pro hladké vyřízení.

Dobrá agentura se vyhýbá klišé

Ano, další stěžejní věc. Pokud je základem kreativního řešení fotka „happy týmu“ z fotobanky, třesoucích se rukou či rozesmáté dívky z call centra, přišel čas odejít. Chtějte být výjimeční.

Dobrá agentura má vždy plán „B“

Nikdy nic není dokonalé. I ty nejlepší kampaně mají své pomalé rozjezdy a střely mimo terč. Dobrá agentura je připravená, nic netají a pokud něco nefunguje, dokáže se operativně přizpůsobit situaci. Proto jste si ji přece vybrali.

Dobrá agentura dělá jen to, co opravdu umí

Tato věta definuje úplně vše. Umíte prodávat ponožky? Tak se nepokoušejte prodávat raketoplán. Dobrá agentura zná své limity a nepouští se do ničeho, co je mimo její síly. Schopnost přiznat, že „tohle to prostě neumíme“ je přesně to, co zákazník ocení. A příště přijde se zadáním přesně na míru.

Dobrá agentura má tah na bránu a jasnou vizi

To nejlepší na konec. Základem všeho je touha uspět. Ale hned za ní je vize vlastního růstu a směřování. Má to každá firma a musí to mít i agentury. Pokud je jediným cílem touha „vydělat prachy“, nepřinese to vám, zákazníkům, nic pozitivního. Naopak být ve spojení s agenturou, která chce růst a být nejlepší je přesně to, co byste měli hledat.

Ivo Vrána

Online Marketing Specialist, Marco BBN

Marco BBN je členem největší sítě B2B agentur světa – BBN International a partnerem agentury Stein IAS

 

Stáhněte si brožuru zdarma

Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Víte, co vám nabízejí komplexní systémy pro marketingovou automatizaci a jaké jsou nejúčinější strategie pro zkrácení nákupních procesů?

Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurture kampaní.

pozn. Souhlasím se zařazením mého e-mailu do databáze MARCO BBN a se zasíláním newsletteru (kdykoli budu moci odběr odhlásit).

E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“

Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!

Stahujte zde.


Stáhnout

NAŠE WEBY

newsletter

Novinky z B2B do mailu:

 

Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů.

Naše know-how stojí na měřitelnosti. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.