B2B Marketing v roce 2017 – výhledy a hot trendy 

Blíží se konec roku a s ním se tradičně objevují nejrůznější články na téma „co bude frčet v marketingu příští rok“. A jako pokaždé, i my se přidáme se svojí troškou do mlýna. Pravdou je, že kdybychom pouze zkopírovali náš loňský článek a přepsali datum, byl by stejně aktuální. Proto se podíváme na nové trendy z trochu jiného úhlu pohledu. 

Takže jaké budou trendy v příštím roce? Zde je náš pohled na věc.

Digitalizace

Možná se zdá hloupé uvádět jako top trend něco, o čem se mluví posledních deset let. Skutečnost je však taková, že teprve nyní i velké B2B firmy pochopily, že je lepší dát milion korun za komplexní, průběžnou online strategii, než za dvoudenní stánek na veletrhu. Jako agentura se s tímto přístupem setkáváme dnes a denně. 

Cloud 

Opět léta omílané téma, které však v roce 2016 dostalo nový rozměr strategií největších hráčů na trhu. Oracle, Microsoft. Jejich rozhodnutí jsou jasná – všechno bude cloud. Oracle investuje miliardy dolarů do podpory cloudových nástrojů, Microsoft mění celou obchodní strategii a zavádí Dynamics 365. Doby instalací software z cédéčka jsou nenávratně pryč.   

Integrace 

Jedna firma – jeden systém. Největší hráči na trhu firemních systémů už nechtějí propojovat drobné nástroje. A uživatelé už nechtějí mít deset různých rozhraní pro deset funkcí. Trend je jasný. Mít jedno velké řešení, které pokryje veškeré firemní procesy. Od plánování výroby, přes obchod, po marketingové nástavby. Nezáleží na tom, jestli používáte Salesforce nebo SAP, už teď si můžete dokoupit moduly, řešící v jednom rozhraní úplně vše. Absolutní top trend!   

Mazání hranic mezi týmy

Propojení systémů přináší možnost propojení týmů. Pokud fungujete v jednom virtuálním ekosystému, máte neuvěřitelnou šanci spojit procesy, které byly až do teď odděleny. Technologie (CRM/ERP) na to jsou připraveny. Firmy nikoliv... 

Dlouhodobé, komplexní strategie

A zase ten systém. Ve světě, kde můžete v reálném čase vyhodnocovat jakoukoliv interakci zákazníka, můžete i nastavit skutečně efektivní marketingovou strategii na rok dopředu. Nevěříte? Naši zákazníci z oblasti automotive mají definovaný životní cyklus vozu na 4 roky dopředu od okamžiku nákupu. Automaticky, online, multikanálově.     

Programatický nákup médií (video, audio)

OK a teď něco více uchopitelného. Video reklama je absolutním trendem posledních několika let. Dřív jste si mohli koupit tak akorát banner na Youtube, nebo za neskutečné peníze TV spot. Dnes je možné nakoupit nepřeskočitelnou reklamu přímo v reklamních systémech (AdForm) či na specializovaných video serverech (Netflix a další). Opět se bavíme o technologii – chytré TV, online vysílání apod. Cena za tuto reklamu se dramaticky snížila a je dostupná prakticky komukoliv, kdo má adekvátní obsah.  

(Osobní poznámka – toto téma se ke mně dostává z nejrůznějších stran, bavil jsem se o něm např. na bratislavské konferenci Marketing that Sells. Ano, tohle je velký trend budoucnosti digitálního marketingu.)  

LinkedIn 

Spíše hypotetická úvaha. Microsoft letos vysolil naprosto neskutečné peníze za tuto profesní síť. Popravdě nikdo moc netuší, co mají v plánu. Pravda však je, že již teď anoncují přímé napojení na cloudovou platformu Dynamics 365. Co to znamená, ví jen Bůh a zasvěcení. Každopádně nás čekají velké změny. Přitom pro segment B2B se jedná o jeden ze stěžejních prodejních kanálů. 

Tak, toto jsou naše (respektive mé) top trendy v marketingu na příští rok. Třeba jsem se trefil. A nebo taky ne. Na srovnání máme příštích 12 měsíců. Přeji vám hezké svátky a rok bez velkých změn a otřesů. 

 

Ivo Vrána

Digital Director, Marco BBN Czech Republic

E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“

Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!

Stahujte zde.


Stáhnout

NAŠE WEBY

newsletter

Novinky z B2B do mailu:

 

Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů.

Naše know-how stojí na měřitelnosti. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.