Srovnání nástrojů pro marketingovou automatizaci - ČR vs. svět (hrubá čísla)



Pokud se zajímáte o nejnovější trendy v marketingu, pak jistě víte, že termín “Marketing Automation” patří mezi nejčastěji citované nástroje posledních dvou let. V tomto článku nebudu popisovat konkrétní funkce, ale soustředím se pouze na suchá čísla a statistiky, která nepotřebují žádné komentáře. Pokud tedy přemýšlíte o podobných technologiích, je tento článek určen právě vám.

Zdrojem těchto dat budiž Datanyze.com, jeden z nejprestižnějších portálů nabízející srovnání softwarových nástrojů (a jeden z mála, který je nabízí zdarma k nahlédnutí).

Skokový nárůst počtu instalací

Pokud se ptáte, proč právě teď volím toto téma, odpověď je velmi jednoduchá; červen 2015 byl ve znamení prudkého nárůstu instalací těchto platforem, a to obecně. Ještě nikdy v historii nebylo během jednoho měsíce zaznamenán takový nárůst uživatelů, jako právě teď. Ty největší systémy rostou v řádech mnoha procent, a to celosvětově. A rozhodně se dá očekávat, že tento trend bude pokračovat.

Nejdůležitější hráči na trhu

Karty jsou v podstatě rozdány již několik let. O trh sed dělí několik velkých hráčů, které pomalu ale jistě dohání jejich mladší kolegové. Jak je na tom tedy svět?

 

 

Hubspot – číslo 1

Číslem jedna je jednoznačně systém Hubspot. Jeho základní devízou je jeho cena. Zde si je však třeba uvědomit limity a možnosti jeho funkcí. Lidsky řečeno, Hubspot je v podstatě jen trochu lepší MailChimp. Tento nástroj obsahuje cca 20% funkcí ostatních systémů a samotné zařazení do této kategorie je spíše geniální marketingový tah, než skutečnost. Momentálně má pokrytí 26,5 % celosvětového trhu.

Velká trojka – Marketo, Pardot, Eloqua

Tři stěžejní systémy, které stály u zrodu této kategorie. Jedná se dokonalá, robustní řešení, využívaná těmi největšími hráči na trhu. Funkce berou dech, ceny ovšem také. Zde se pohybujeme v řádech milionů. Pardot je nyní součástí SalesForce, Eloqua je členem rodiny Oracle. Nic pro firmy s obratem pod miliardu...

Act-On – čtvrtý v pořadí

Ten uprostřed. Skvělé funkce za o řád nižší ceny, než u velké trojky. Bohužel tato politika nemusí vyhovovat každému. Komu jde o cenu, nebude spokojen (stále se bavíme o stovkách tisíc). Nicméně i tak je to skvělý systém se super podporou. V budoucnu očekávám prudký růst a další rozšíření.

SALESmanago – černý kůň našeho dostihu

Pokud se chceme bavit o nástroji s největším potenciálem, pak je SALESmanago jasná volba číslo jedna. Politika programátorů z Krakova je vcelku jednoduchá – nabídnout co nejvíc muziky za co nejméně peněz. Čísla mluví sama za sebe; jen za loňský rok zaznamenal počet instalací tohoto nástroje nárůst o 133 % (!!!). Neznám žádnou jinou firmu (kromě zbrojařů v Rusku), která tohle může o sobě říct.

A jak je na tom Česko?

Statistiky v našich okresech a krajích jsou samozřejmě zcela odlišné od světových trendů. Důvody jsou dva – neznalost technologií a jejich cena. Buďme upřímní, pro většinu marketérů končí moderní marketing u excelovské tabulky a MailChimpu. A u rozpočtu, se kterým disponují, samozřejmě.

 

Český rybníček

Číslem jedna je opět Hubspot (viz výše). Za ním ovšem mohutně finišuje již zmiňované SALESmanago (v absolutních číslech má pouze o jednu instalaci méně, než Hubspot). Především kvůli cenové politice a nabídce funkcí si troufám říci, že další měsíc již bude vypadat úplně jinak.

Za zmínku stojí ještě jedna věc – SALESmanago je v současnosti jediný z velkých systémů, který má zastoupení i v ČR. A to od prodeje, přes zákaznickou podporu, až po implementaci.

Zajímavá je pozice Act-Onu, který je až daleko za ostatními. Je to důsledek prodejní politiky – umím tak trochu všechno za tak trochu velké peníze...

Pevně doufám, že vám tento článek pomohl zorientovat se v poněkud nepřehledném světě nejmodernějších cloudových řešení, obecně nazývaných „Marketing Automation“. Jak jsem již napsal v úvodu – momentálně neexistuje technologie s větším potenciálem a zároveň větším růstem. Je jen na vás, který nástroj si vyberete...

 


 

Ivo Vrána

Online Marketing Specialist, Marco BBN

Marco BBN je členem největší sítě B2B agentur světa – BBN International a partnerem agentury Stein IAS

 

Stáhněte si brožuru zdarma

Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Víte, co vám nabízejí komplexní systémy pro marketingovou automatizaci a jaké jsou nejúčinější strategie pro zkrácení nákupních procesů?

Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurture kampaní.

pozn. Souhlasím se zařazením mého e-mailu do databáze MARCO BBN a se zasíláním newsletteru (kdykoli budu moci odběr odhlásit).

E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“

Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!

Stahujte zde.


Stáhnout

NAŠE WEBY

newsletter

Novinky z B2B do mailu:

 

Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů.

Naše know-how stojí na měřitelnosti. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.