Vyzrajte na Google My Business pomocí 10 tajných triků

Pamatujete si na náš poslední článek, ve kterém jsme si představili jeden z velmi chytrých nástrojů od společnosti Google – Google My Business? Pokud ne, dožeňte to tady. Pokud si myslíte, že je to pro vás funkce zbytečná, článek si přečtěte tím spíš.

Využíváním Google My Business získáte značný náskok před konkurencí. Mnoho společností tento nástroj vůbec nezná a pokud ano, tak si často neuvědomují všechny jeho výhody. Vaším cílem je zaujmout zákazníka a přimět ho k provedení akce. Průměrný konverzní poměr Google My Business je 5 %. My si ukážeme, jak toto číslo několikanásobně zvýšit.

1. Obrázky a videa hýbou světem

Čím víc obrázků a videí nahrajete, tím vyšší bude vaše věrohodnost i konverze. Obsah přidávejte postupně. Ukažte všem aktuální produkty a služby a také váš tým. Pro budování povědomí o vaší značce nezapomeňte vložit logo do publikovaného obsahu. Až 6 % všech společností má ve svém profilu jen jedinou fotku a přes 35 % firem má jen 2. Tohle je vaše šance předstihnout konkurenci.

2. Pořádek dělá přátele

Musíte udělat vše pro to, abyste zákazníkům usnadnili výběr. Velice efektivním způsobem je udělat si pořádek v obsahu a médiích, které publikujete. Toho snadno docílíte pomocí řazení do kategorií. Jakmile nahrajete nové fotografie a videa do Google My Business, přidělte jim příslušnou kategorii. Google i zákazník to velmi ocení.

3. Sbírejte kladné recenze

Jakého byste chtěli obchodního partnera? Určitě takového, kterého klienti chválí. Proto byste i vy měli pracovat na tom, aby o vás zákazníci chtěli psát hezky. Napsal vám někdo naopak trochu nelichotivou odezvu? I to je vaše šance. Dozvíte se napřímo, kde jsou vaše mezery a na čem zapracovat. Na tato hodnocení odpovídejte vždy slušně a poděkujte za cennou informaci.

Recenze, komentáře a odpovědi vidí všichni. Sbírejte pozitivní ohlasy a Google vás ve vyhledávání upřednostní. Průměrný zákazník věří firmám, které nasbíraly alespoň 40 hodnocení.

4. Využijte sílu příspěvků

Příspěvky v Google My Business umožňují zanechat krátkou zprávu vašim zákazníkům. Sdělte jim, na čem právě děláte, že máte nový článek na blogu nebo že mají možnost získat vaši službu tento týden za lepší cenu. Výhodou je, že příspěvky se ukazují mezi vyhledávanými odkazy a mohou tak snadno zachytit pozornost. Doporučujeme sdílet alespoň 1 příspěvek týdně, aby Google viděl, že se u vás pořád něco děje.

5. Klíčová slova

Využití klíčových slov v Google My Business je skvělý způsob, jak zlepšit organické vyhledávání vaší firmy. Vyhledávání pomocí klíčových slov je věc dávno známá. Jen málo firem ale tuto metodu využívá v účtu Google My Business. V sekci „Informace“ vyplňte všechny atributy. Popište vaši firmu, doplňte produkty a služby, a hlavně všude vložte klíčová slova, podle kterých vás zákazníci běžně vyhledávají.

6. To hlavní sdělte v prvních 250 slovech

Popis vaší firmy a vašeho podnikání je zásadní při rozhodování, zda se zákazník vydá k vám, nebo ke konkurenci. Když Google ukáže váš profil ve vyhledávání, zákazník vidí jen prvních 250 slov. Proto si dejte obzvlášť záležet a vše podstatné v nich obsáhněte.

7. Statistiky vám napoví

To by nebyl Google, aby nešlo všechno změřit. Google My Business vám ukáže, jaká klíčová slova jsou pro vás nejsilnější, které fotografie jsou nejoblíbenější nebo kolik lidí vám zatelefonovalo. Pokud použijete nejsilnější klíčová slova v příspěvcích a reakcích na recenze, Google si vás bude patřičně hýčkat.

8. Přidejte událost

V sekci příspěvků přidejte událost, kterou organizujete. Vytvořte webinář, online workshop, konzultaci, prezentaci a dejte vědět Googlu, co se bude dít. Google My Business všem zákazníkům nabídne vaše eventy a ukáže, kolik času zbývá do začátku.

9. Dejte to do správného hrníčku

V Google My Business sdělujete světu, v jakém oboru jste odborníci. Je důležité si vybrat nejvhodnější kategorii, která vás vystihuje. Doporučujeme si navíc vybrat alespoň dalších 6 vedlejších kategorií. Google vás tak zařadí do správné kolonky při vyhledávání a přivede k vám zákazníky, kteří vás opravdu hledají.

10. Ukažte všem, jak dlouho jste v byznysu

Nastavte si rok založení vaší firmy v Google My Business. Malý detail, který vás odliší od konkurence a dodá vám potřebnou kredibilitu. Máte 20 let zkušeností v oboru? Věřte, že to zákazníka přesvědčí o vašich schopnostech a profesionalitě.

Profesionálně zanalyzujeme váš profil Google My Business a pomůžeme vám s jeho nastartováním. Napište nám na info@marco.eu.

 

Martin Svetlánsky

lektor Google, externí spolupracovník Marco BBN

Menu
Odebírat newsletter