Vytvořit úspěšnou online strategii pro firmu, prodávající letadla je něco úplně jiného, než pro e-shop, prodávající jejich modely. Cena produktu, délka nákupního procesu i specifika cílové skupiny nedávají prostor pro žádné improvizace. Naše řešení? Přestup z „e-shopových“ metod ke komplexním nástrojům pro automatizaci marketingu a následný Lead Management. V tomto článku vám představíme naši unikátní „3A“ strategii a vysvětlíme jednotlivé kroky, které vás čekají na naší společné cestě k hlavnímu cíli: Vytvořit skutečně funkční marketingový plán pro vaši firmu!

Proč 3A?

Protože v jednoduchosti je síla. Naše AAA strategie je jasná, pochopitelná a efektivní. Na schůzkách s klienty se pravidelně setkáváme s otázkami typu: Jaký bude postup? Co nás čeká? Na co se máme připravit? Naším jediným cílem je vytvořit účinnou marketingovou strategii, implementovat potřebné nástroje a hlavně – být vám nápomocni. Klíčová slova? #měřitelnost, #efektivita, #výsledek. Pojďme si ji představit blíže.

A1 – Analýza

Statistika nuda je, má však cenné údaje. U specifických produktů a služeb o to víc. Ukážeme vám úplně nový pohled na vaši firmu. To, jak funguje. Kdo jsou vaši zákazníci a jaké jsou jejich motivace a potřeby.

Projdeme spolu celý proces řešení zakázek, prodejní kanály, najdeme vaše silné stránky a samozřejmě i ty, které by se daly zlepšit. Podíváme se na vaši konkurenci a zjistíme, kde vás předbíhá a kde klopýtá daleko vzadu. Nejen kvůli nám, ale především kvůli vám samým. Divili byste se, jaké souvislosti si najednou sami uvědomíte. Možná to bude poprvé, kdy vám nastaví zrcadlo někdo zvenčí.

Výsledek?

Ucelený přehled všech aspektů vaší obchodní i marketingové komunikace včetně mnoha doporučení a návrhů, jakým směrem jít. Konečně budete mít v rukou jasnou strategii, která vám pomůže plánovat všechny potřebné kroky na mnoho let dopředu.

A2 – Akvizice

OK, už víme, jak funguje vaše firma. Víme, kdo jsou vaši zákazníci a jaké argumenty jsou pro ně důležité. Přichází ke slovu druhé A. Pokud víme koho oslovit, dokážeme i určit, jak jej oslovit a kde jej vyhledat. Vydefinujeme nejlepší akviziční kanály a spolu s nimi i vhodné „call-to-action“. Cíl? Zachycení relevantních „prospektů“. Už žádné „e-shopové“ masírování davu. Na Facebooku turbínu neprodáte…

Navrhneme pro vás nejúčinnější mix nástrojů a médií pro akvizici potenciálních leadů i cestu, jak je zkontaktovat s vašimi obchodníky.

Výsledek?

Vytvoření jasného a efektivního prodejního kanálu, který bude brát ohled na specifika vašeho podnikání. Každý obor je jiný, někde fungují odborné články a jinde zase přímé kontaktní strategie. To vše opět s dlouhodobým výhledem na mnoho let dopředu.

A3 – Automatizace

Nyní se dostáváme k poslednímu – a nejdůležitějšímu – „A“ celého procesu. Automatizaci. O co jde? Systémy pro automatizaci marketingu v sobě spojují do jednoho celku všechny nástroje, které jsou v současné době zcela odděleny.

Sledování pohybu na stránkách na úrovni konkrétních uživatelů, CRM, E-mail Marketing, tvorba microsites, formulářů, Lead Scoring, Lead Nurturing, komplexní analýzy a vyhodnocení. Vše v jednom rozhraní, teď a tady.

V oblasti B2B marketingu neexistuje technologie s větším potenciálem a právě její použití vám umožní přetavit anonymní návštěvy na skutečně kvalitní leady.

Výsledek?

Každý den, každou hodinu budete dostávat informace o nových zákaznících, kteří mají zájem o vaše produkty. Vaši obchodníci již nebudou čekat na poptávku, ani naslepo volat lidem, kteří o vás nikdy neslyšeli.

Funguje to?

Ano. Tento blog i článek je toho důkazem. Pokud jej čtete, patrně nejste zubař. Jste člověk, zabývající se moderním marketingem. A právě jim jsou naše řešení určena.

 

Ivo Vrána 

Digital Director, Marco BBN

Marco BBN je členem největší sítě B2B agentur světa – BBN International 

Menu
Odebírat newsletter