5 top trendů pro e-shopy v roce 2015
Pokud vlastníte e-shop, asi víte, že se bez kvalitního výkonnostního marketingu již neobejdete. Z naší praxe vyplývá, že e-shopy bez profesionálně nastavených PPC generují až desetkrát méně obratů než ty, které je mají.
To vše je ještě znásobeno v situaci, kdy prodáváte zboží od dodavatelů s pevně stanovenou cenou. V okamžiku, kdy není možné konkurovat slevou, přichází ke slovu technologický náskok. Zde je přehled trendů, které budou v roce 2015 určovat směr vývoje výkonnostního marketingu.
Automatizace, personifikace – komunikace H2H
Nemá smysl chodit kolem horké kaše. Doba MailChimpů a jiných zasílačů „všecho-všem“ je již nenávratně pryč. Moderní systémy pro automatizaci marketingu umožňují analyzovat a vyhodnocovat návštěvy vašeho obchodu na úrovni konkrétních uživatelů. To je však jen začátek. Na základě matematických modelů nyní můžete konkrétním uživatelům dynamicky zobrazovat bannery či zasílat pravidelné e-maily se seznamy produktů, u kterých je nejvyšší pravděpodobnost, že si je koupí, v čase, kdy se nejpravděpodobněji pohybují na internetu.
Můžete vytvářet libovolná automatizační pravidla, vázaná na opuštění nákupního košíku či na libovolné metriky dle obsahu vašeho shopu. V kterémkoliv okamžiku se můžete podívat, jaké produkty si prohlíží „Franta Vomáčka“ a komunikovat s ním v reálném čase. Ano, toto je přechod od B2C k marketingu H2H – head-to-head.
Facebook – otevřená nákupní kniha
Na konci minulého roku „postihly“ Facebook zcela zásadní změny, které výrazně rozšiřují jeho možnosti coby prodejního kanálu. Možnost retargetingu, vytváření vlastních publik či měřících pixelů je opravdu revoluční zásah do fungování tohoto sociálního média. A další budou jistě následovat.
Již nyní je Facebook jedním z nejvýkonnějších prodejních kanálů co do poměru náklad/výkon. Pokud jste dosud toto médium s úšklebkem míjeli, přišel čas váš postoj zásadně změnit.
AdWords – návrat fenoménu display reklamy
V minulém roce byly hlavním tématem display (bannerové) reklamy RTB systémy. Uběhl rok a bublina splaskla. V českém prostředí se nepovedlo rozjet žádný opravdu funkční model těchto reklam. Hozenou rukavici však zvedl Google a nabídl nové možnosti cílení vašich bannerů.
Dynamický remarketing je jen jedna z možností. Tou mnohem důležitější je možnost cílení reklam na konkrétní weby. Jedno tajemství šéfkuchaře – řada i opravdu velkých webů prodává reklamní plochy přes AdSense, kde se však platí z proklik (je pro ně lepší prodávat reklamu takhle, než tam nemít vůbec nic).
Jinými slovy, u stejného webu, který si za přímý nákup ploch řekne mnoho desítek tisíc korun, můžete stejné plochy získat pouze za cenu prokliků. Stačí být chytrý a vědět, kde to nastavit…
Video reklama – hodně muziky za málo peněz
A ještě jednou Google. Natočit dobré video jistě není zrovna jednoduchá záležitost, pokud ho však máte, je vyhráno. Když pominu všechny ostatní aspekty video obsahu (virální potenciál, výsledky vyhledávání atd.), samotná placená reklama na YouTube vychází opravdu „za pakatel“.
Chcete čísla? Zatímco průměrná cena za kliknutí na PPC reklamu se pohybuje kolem 10 korun, shlédnutí reklamního videa vás bude stát necelou korunu! To vše s možností dokonalého cílení a informační hodnotou, kterou byste u klasických PPC nikdy nedosáhli.
Aukro – konečně i pro značky
A na závěr něco z jiného soudku. Myslíte si, že Aukro je dobré jen pro prodej obnošených, „zaručeně pravých“ kabelek Luis Vuitton? Není větší omyl! Na konci loňského roku tento portál výrazně změnil celou obchodní koncepci a jedním z výsledků je projekt Značky Aukro. Zde mohou autorizovaní prodejci pod hlavičkou Aukra nabízet své zboží. Samotný platební model je mimořádně příznivý, Aukro nabízí řadu zaváděcích slev a opravdu luxusní podporu pro nově registrované prodejce.
S počtem návštěv mnoho milionů za měsíc získáte zcela nový prostor, kde můžete generovat nečekané zisky.
Ivo Vrána
Online Marketing Specialist, Marco BBN
Marco BBN je členem největší sítě B2B agentur světa – BBN International a partnerem agentury Stein IAS
Stáhněte si brožuru zdarma
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Víte, co vám nabízejí komplexní systémy pro marketingovou automatizaci a jaké jsou nejúčinější strategie pro zkrácení nákupních procesů?
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurture kampaní.
pozn. Souhlasím se zařazením mého e-mailu do databáze MARCO BBN a se zasíláním newsletteru (kdykoli budu moci odběr odhlásit).
Marco BBN
Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.
Nejčtenější články
E-book – „Průvodce základy Account Based Marketing strategie“
Chcete se dozvědět, jak funguje strategie založená na Account Based Marketingu? Tak právě pro vás jsme připravili e-book, který si můžete stáhnout a dozvědět se jak na ABM.
Stahujte e-book zde
Témata
E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!
Stahujte zde.
Příručka „Lead Nurturing“
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurturing kampaní „Jak vybudovat nejrychlejší cestu od prvního kontaktu k prodeji“.
Příručku stahujte zde.