9 free nástrojů, které nakopnou váš online marketing

 

Žijeme v digitální době, kdy je vše měřitelné, vše se dá analyzovat a vše se dá vyhodnotit. Naštěstí pro nás, marketéry. Každá legrace však něco stojí. V tomto článku vám přinášíme přehled 9 méně známých nástrojů, které nabízejí opravdu zajímavé funkce, přitom jsou však (alespoň v základní verzi) free.

Zcela záměrně vynechávám robustní a obecně známé nástroje, jako je Google Analytics. Abych se neutopil v nekonečném přehledu všech možných aplikací, zaměřuji se pouze na analytické nástroje a fičury, týkající se sociálních médií.

Rozhodně netvrdím, že je to výčet úplný, podobných aplikací jsou nejspíše tisíce. Tento přehled obsahuje pouze ty, které znám a mám s nimi osobní zkušenost. Využití je na každém z nás.

 

Analytické a SEO nástroje

 

Seo-Servis (http://seo-servis.cz/) – Můj soukromý favorit z českých luhů a hájů. Hodnotí kvalitu vašeho webu z pohledu SEO. Když pominu některé naprosto zbytečné údaje, tak minimálně analýza zdrojového kódu je opravdu skvělá funkce, bez které si web development již nedovedu představit.

 

Google Trends (http://www.google.com/trends/) –  Skvělá vychytávka z dílny Google. Umožňuje sledovat vyhledávanost zadaných klíčových slov v průběhu času a porovnávat je s ostatními konkurenčními klíčovými slovy. Opravdu vtipná věcička, pokud popustíte uzdu fantazie. Věděli jste například, že slovo „marihuana“ se u nás nejvíce vyhledává ve Frýdku-Místku, zatímco „LSD“ v Brně? :D. Geniální nástroj pro plánování kampaní či průzkum potenciálních trhů.    

SimilarWeb (http://www.similarweb.com/) — Taková zvláštní věc s naprosto úžasným rozhraním. V podstatě se jedná o základní přehled SEO parametrů webu, zobrazených na jedné stránce. Umožňuje i srovnání s konkurencí, funguje však pouze u velkých webů s vysokou návštěvností. Ví Bůh, odkud ta čísla sosají, každopádně +/- sedí. Určitě doporučuji alespoň vyzkoušet.  

 

MOZ Open Site Explorer (https://moz.com/researchtools/ose/) — Velmi jednoduchý nástroj, monitorující zpětné odkazy vedoucí na váš web. Stačí zadat URL a okamžitě vidíte, jaké weby či články se odkazují na vaše stránky. Super.  

 

Ahrefs (https://ahrefs.com/) – Další z jednoduchých analytických nástrojů, nabízejících základní přehledy provozu na vašich stránkách, včetně nejčtenějších článků. To vše v rámci hezkého a intuitivního rozhraní.

 

Sociální média

 

LikeAlyzer (http://likealyzer.com/) — Skvělá vychytávka pro analýzu FB stránek. Stačí zadat její URL a nástroj na vás vychrlí všechny možné měřitelné hodnoty. Rozhodně doporučuji alespoň vyzkoušet. 

Mention (https://en.mention.com/) — Mention nabízí přehled příspěvků o vaší značce napříč sociálními médii. Zadejte svoji e-mailovou adresu a budete každodenně informováni o příspěvcích či diskuzích, týkající se vaší značky. (V současné době nabízí již pouze 14 denní free trial.) 

Klout (https://klout.com/home) — Tato služba je určena uživatelům Twitteru. Umožňuje sledovat vybraná témata postů, vytvářet je a sdílet. O užitečnosti nejlépe vypovídá seznam firem, které jej využívají. 

Buffer (https://buffer.com/) — Pokud nepoužíváte žádnou placenou službu, Buffer je váš splněný sen. Umožňuje propojit vaše profily napříč sociálními médii, spravovat je a plánovat příspěvky z jediného rozhraní (Ano, podobných nástrojů jsou spousty…).

Jak jsem již psal v úvodu, podobných aplikací a udělátek budou nejspíše tisíce. Cílem tohoto článku však není jejich úplný výčet. Berte ho spíše jako nápovědu, co vše můžete využít. Možná, že některý z nich nabízí právě tu vysněnou funkci, kterou hledáte.   

Ivo Vrána

Online Marketing Specialist, Marco BBN

Marco BBN je členem největší sítě B2B agentur světa – BBN International a partnerem agentury Stein IAS

 


Stáhněte si brožuru zdarma

Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Víte, co vám nabízejí komplexní systémy pro marketingovou automatizaci a jaké jsou nejúčinější strategie pro zkrácení nákupních procesů?

Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurture kampaní.

 

pozn. Souhlasím se zařazením mého e-mailu do databáze MARCO BBN a se zasíláním newsletteru (kdykoli budu moci odběr odhlásit).

Menu
Odebírat newsletter