Facebook představil novinky pro rok 2019

Na konci dubna se v kalifornském San José uskutečnila dvoudenní konference nazvaná F8, na které generální ředitel Mark Zuckerberg představoval, jakým směrem se bude Facebook v budoucnu ubírat. Rád by mu dal zcela nový směr, vylepšil pověst minulých let a inovoval stávající aplikace.

Nový design, funkce, kvalitnější ochrana a nová vize Facebooku

Významnou sociální síť dneška čekají velké změny, které se budou týkat bezpečnosti a ochrany osobních dat. Zuckerberg podotkl, že budoucnost sociálních médií není jen o nových produktech, ale i o řízení celé společnosti a přístupu k lidem a k tomu, co a jak dělají. Něco málo také odhalil z nově redesignovaného Facebooku, jenž klade důraz na skupiny a co nejčastější zobrazování jejich obsahu na hlavní zdi. Další novinka bude spočívat v tom, že hlavním cílem této sítě již nebude propojovat lidi z různých koutů světa, ale především jednotlivé skupiny se stejnými zájmy.

Zuckerberg chce hlavně docílit toho, aby lidé odložili telefony, odešli od počítačů a setkávali se face to face. Tomuto má napomoci nový nástroj – Secret Crush. Novodobá a inovativní seznamka, díky níž zjistíte, kdo z vašich přátel o vás jeví zájem. Samozřejmě vše bude Opt-in. Dočkáme se také vylepšené karty Události, která usnadní hledání akcí ve vašem okolí a dále také karierního sektoru.

Amerika se dočká i přímého placení produktů na Facebooku. Bohužel v České republice si na toto budeme ještě muset počkat. My si budeme zatím moci užívat vylepšeného Marketplace, který nám usnadní komunikaci mezi prodávajícím a kupujícím.

Dalších novinek a vylepšení se dočká i Messenger, Instagram a WhatsApp

V letošním roce se rovněž dočkáme vytouženého zrychlení a „Lite“ aplikace Messenger. Při sdílení společných zážitků nám pomůže také kolektivní sledování videa, které se stane obrovským posunem a postupně nám pomůže k lepším konferenčním hovorům. Velkou ovaci sklidila také stolní aplikace pro PC a Mac, která bude samostatně použitelná. Pokud používáte Messenger pro reklamy, využijete nové a vylepšené stávající šablony v Ads Manageru, kde budete moci snadno vytvářet schůzky a veškerý propagační obsah.

WhatsApp využívá stále více firem pro komunikaci se zákazníky a ohlašování novinek ve firmě, proto nás čeká v chatu a na profilu odhalení obchodního katalogu pro snadné představení zboží. Zuckerberg dále hovoří, že následujícím cílem by mělo být i možné nakupování z katalogu. Věří, že převod peněz za případný produkt by měl být stejně jednoduchý jako poslat fotku. Zatím se tato možnost testuje v Indii.

Už dlouho víme, že Facebook ztrácí své uživatele, viníkem je hlavně Instagram. Tuhle sociální síť využívá také čím dál více firem, které se chtějí přiblížit současným trendům mladé generace. Proto bude důležité přímé nakupování, a nejen odchod na jinou webovku. Největší a nejsilnější stránkou v našich končinách jsou tzv. Stories, která budou mít nově i nálepky. Díky nim mohou neziskové organizace získávat finance. Inovacím se nevyhne ani kamera, které přibydou nové efekty a filtry.

Už nyní víme, že rok 2019 nám ukáže mnoho novinek, ale asi nezjistíme, jak moc bude spojení lidí se stejným zájmem podpořeno organicky. Facebook získává peníze hlavně pomocí placené reklamy, protože dokáže oslovit miliardy lidí po celém světě. Proto uvidíme, jestli letošní sliby razantně změní dosavadní fungování.

Zdroj: newsroom.fb.com, www.f8.com

, ,
7 tipů, jak díky LinkedIn posílit váš marketing i obchod
LinkedIn aneb Jak se vyplatilo nezahazovat budget hned na začátku krize

Related Posts

Menu
Odebírat newsletter