Google My Business – Nejsilnější bezplatný nástroj pro online marketing
Google My Business (česky Google Moje firma) je jedním ze základních a stěžejních nástrojů od společnosti Google pro online marketing, který umožňuje firmám a organizacím se jednoduše prezentovat.
Průměrná firma je vyhledávaná více než 1000x za měsíc
Dle statistik je každá společnost, která využívá Google My Business, vyhledávaná průměrně až 1006x měsíčně, v přepočtu se tak jedná o 33 hledání denně. Z toho se u 84 % jedná o pozitivní výsledky, kdy zákazník hledá podle oboru a klíčového slova (např. marketing B2B Brno). V 75 % případů vás zákazník vyhledá pomocí Google vyhledávače a zbylých 25 % přímo v aplikaci Mapy Google.
Pokud se podíváme na širší souvislosti, zjistíme, že veškerý obsah vložený do Google My Business se objeví i v Google vyhledávání. Tím Googlu dáváte náhled do vašich souvislostí a umí si vás spojit s obrázky, videy a dalším obsahem.
Jak Google My Business funguje?
Google My Business je vizitkou vašeho podnikání v Google vyhledávači. Je úplně zdarma a váš zákazník má možnost se o vás okamžitě dozvědět veškeré informace. Může vám jedním klikem zatelefonovat, poslat e-mail, podívat se na fotografie či produkty a služby, které nabízíte.
Zákazník vám může zanechat zprávu, komentář a recenzi, jak byl spokojený s vaší společností. A právě recenze jsou silnou stránkou nástroje Google My Business, protože psychologie nákupu jasně pomáhá společnostem s mnoha pozitivními recenzemi a referencemi. Toto miluje i vyhledávač Google, a proto vás raději zařadí více do popředí, přímo pod světlo reflektorů.
Google My Business začne ukazovat vaši společnost v Mapách Google. Zákazníci vás mohou najít ve svém okolí a pomocí aplikace se nechat navigovat přímo k vašim dveřím.
Google vám posílá každý měsíc přehled, jak se vám dařilo. Krásně je vidět, kolik lidí vás vyhledává, kolik zatelefonovalo a která hlavní klíčová slova použili. Přesná data můžete sledovat pomocí Google Analytics a statistik přímo v Google My Business. Více jsme o Google Analytics a dalších nástrojích psali v předchozím článku o marketingových nástrojích od Google.
Protože si Google ověřuje každou společnost, která se zaregistruje do Google My Business, vysoce stoupá kvalita a důvěryhodnost každé společnosti. I takto se vás Google snaží chránit. Příjemným překvapením je, že Google My Business mluví česky, takže si hezky vzájemně porozumíte.
Chci být vidět v Google My Business
Když otevřete stránky Google My Business, přihlaste se pod svým Google účtem (použijte účet zdarma – janko.mrkvicka@gmail.com nebo placený účet Google Workspace). Google se zeptá na název vaší společnosti.
Pak vás Google trochu vyzpovídá. Chce vás poznat, takže odpovídejte pravdivě. Bude chtít vědět např. obor vašeho podnikání, adresu a kontakty. Na telefon vám zašle SMS kód a na poštovní adresu pošle pohlednici pro ověření, že jste to opravdu vy. Dopis vám přijde do 12 dnů, většinou dřív. Využívat všechny funkce naplno vám Google umožní až po ověření.
Po vyplnění všech údajů dostanete přístup do administrace vašeho Google My Business. Zde můžete všechno nastavit a v budoucnosti aktualizovat dle představ a potřeb.
lektor Google, externí spolupracovník Marco BBN
Líbil se vám článek? Připravujeme pro vás pokračování, tentokrát 10 tajných triků, jak vyzrát na Google My Business. Pro více informací sledujte náš blog.
Marco BBN
Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.
Nejčtenější články
E-book – „Průvodce základy Account Based Marketing strategie“
Chcete se dozvědět, jak funguje strategie založená na Account Based Marketingu? Tak právě pro vás jsme připravili e-book, který si můžete stáhnout a dozvědět se jak na ABM.
Stahujte e-book zde
Témata
E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!
Stahujte zde.
Příručka „Lead Nurturing“
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurturing kampaní „Jak vybudovat nejrychlejší cestu od prvního kontaktu k prodeji“.
Příručku stahujte zde.