„Díky vývoji na trhu chceme omezit naši závislost na výrobcích oken a distributorech a s použitím online kanálů si klademe za cíl oslovit koncové zákazníky. Dále usilujeme o zvýšení brand awareness a rádi bychom redefinovali pozici značky v různých cílových skupinách.“
Takto by šel ve stručnosti charakterizovat velký úkol, kterým nás oslovil výrobce okenních profilů Inoutic.
Víc hlav víc ví, a proto jsme se domluvili na sdílení know-how s německou agenturou wob, našim síťovým partnerem v rámci BBN. Vyrazili jsme za nimi na dvoudenní workshop, kde jsme detailně probírali brief a hledali vhodnou strategii. Pochopili jsme, že v tuto chvíli bude nejdůležitější detailní analýza značky a pomoc klientovi pochopit všechny aspekty spojené s brandem Inoutic.
Součástí naší práce bylo nejen hledání nové pozice značky Inoutic, ale zhodnocení aktuální pozice značek u jeho hlavních evropských konkurentů. Provedli jsme rozsáhlou analýzu webů a tiskovin hlavních výrobců okenních profilů, ptali jsme se jejich zákazníků, jak vnímají značku Inoutic a dotazovali se i zaměstnanců, jak se ve firmě cítí a uspořádali pro klienta několik workshopů nad brandem, službami a vnímáním značky.
Veliký užitek pro tento projekt nám přinesla sada nástrojů BAM – Brand Asset Management, která je součástí unikátního know-how naší BBN The World’s B2B Agency.
Nezaměřili jsme se jen na český trh. Spolu s dalšími partnerskými agenturami jsme dělali analýzu v Německu, Francii, Polsku, Rumunsku a Chorvatsku.
Výsledkem je obsáhlá analýza, ve které jsme vyhodnotili 4 základní vlastnosti značky – co nabízí, jaké má racionální a emocionální benefity a jaký má charakter. Z toho jsme vyvodili hlavní hodnoty značky, a nakonec i to nejdůležitější – její esenci. Jinými slovy řečeno, proč tu značka je a jaká je její vize.
Zadavatel: Inoutic / Deceuninck
Termín: 12/2016 – 08/2017