Jaký bude rok 2015 v B2B marketingu? (Tom Stein, Stein IAS)

Jak možná víte (či nevíte), naše agentura je členem mezinárodní sítě nejúspěšnější B2B agentury současnosti, Stein IAS. Její zakladatel a CEO, Tom Stein, publikoval na portálu CMO.com rozsáhlou úvahu o vývoji B2B marketingu v roce 2015. Pokud vás zajímá názor jednoho z hlavních guru B2B marketingu posledních třiceti dekád, přečtěte si náš překlad jeho článku.

Rok 2015: komplexní, nejistý, ale plný příležitostí

Od začátku roku se neustále setkávám s celou řadou předpovědí vývoje B2B marketingu pro letošní rok. Nejvíce mě zaujala „Jing-Jang“ povaha těchto predikcí.

Celkové předpovědi špiček B2B marketingu a vedoucích agentur pozitivní a optimistická. Přesto je základním pocitem nejistota. Já bych šel tak daleko, že bych to nazval úzkostí. Samozřejmě, je to jen můj názor.Tyto pocity jsou zcela pochopitelné a pragmatické. Stejně důležité je však uvědomění si neustálého vývoje technologií a jejich významu. Před mnoha lety jsme jako první použili termín „Customer Joureny“ – a ne náhodou. I když se tento termín stal běžně používaným, teprve dnes nabývá opravdového významu.

Nové trendy určují vývoj

Customer Experience. Big Data. Lead Management. Real Time Marketing či Marketing Clouds. To jsou jen některé z konkrétních termínů a předpovědí pro tento rok. Právě ony jsou důvodem pro nejistotu – a současně příležitosti. Marketing je nyní mnohem komplexnější vědou, než kdykoliv před tím. Ale jejich použití rozhodně není snadné, neboť se stále vyvíjejí.

Nesmíme nikdy nezapomenu, co tak skvěle formulovala členka představenstva BMA Carla Johnson: „Máme v rukou spoustu technologií, ale to není to, co pomáhá obchodníkům apelovat na osobní hodnoty a oslovit zákazníka. Jejich cílem je vytvářet zákazníkům vlastní cestu a naším úkolem je přidávat nádherné zážitky, které ji usnadňují. Není to o pomoci prodejnímu týmu prodat. Je to o tom pomáhat zákazníkům koupit.

A měli bychom si vzít také k srdci slova předsedy představenstva BMA, Steve Liguoriho: „Budoucnost bude patřit marketérům, kteří jsou pružní. Nové trendy a nástroje nás nutí neustále pracovat. Je to dobrý čas pro všechny z nás, kteří jsou připraveni.“

To je naprostá pravda a já se těším na přicházející výzvy. Bude to fascinující rok. A jistě – bude v něm spousta nejistoty. Právě to z něj bude dělat opravdu vzrušující rok!

Tom Stein

CEO, Stein IAS

www.steinias.com

Menu
Odebírat newsletter