Potkají se B2B a CRM systém… Začátek košatého vtipu? Ani nápad. Správa vztahů se zákazníky přinášející ovoce? Tým chrlící šťavnaté nápady na počkání? Tým těšící se do práce? Marketingové a prodejní kampaně, kterým to zkrátka sluší a potěší zrak i duši?
B2B a CRM – ne, nejedná se o nástupce R2D2 a C3PO3 z legendárních Hvězdných válek (i když George Lucas by jistě nepohrdnul takovými následníky), tyto zkratky mají v novodobém světě podnikání pré a spolu si zkrátka notují.
B2B organizace zprostředkovávají prodej služeb a produktů jiným organizacím, nikoliv koncovému zákazníkovi. O to náročnější je pak správa vztahů s klienty.
CRM systém organizaci zase pomáhá vylepšit interakci se zákazníky, stejně jako procesy ve firemní kultuře.
Na co ve sféře B2B dokáže CRM systém vyzrát?
- Správa kontaktů – CRM je bezedná studnice informací, a tou nejcennější jsou samozřejmě informace o zákaznících – kontaktní údaje, historie objednávek, záznamy o veškerých interakcích – prostě všechno.
- Analýza dat – ať už jsou pro vaše podnikání stěžejní jakékoliv informace, sesbíraná data do systému vám pomůžou lépe porozumět vaší cílovce.
- Správa prodejních příležitostí – v CRM systému si snadno předdefinujete automatizované šablony, které vám mapují jednotlivé kroky prodejních příležitostí či samotných prodejů, což zabrání tomu, abyste se zasekli na místě a příležitost by vyšuměla rychleji než bublinky z prosecca. Správa jednotlivých kroků pomáhá organizacím předvídat případné potíže a urychlit proces prodeje.
- Automatizace – předchozím bodem jsme tak trošku nakousli dané téma – tímto bodem se už do automatizace však zahryzneme úplně! Přestaňte nosit sovy do Athén a věnujte energii tomu, co si opravdu žádá lidskou intervenci. Hlídání termínů, platností smluv, upozornění na důležitá data, sčítání buněk obchodních případů, odesílání e-mailů anebo lákadel v podobě oznámení nových produktů a služeb – toto za vás zvládne kolega počítač, a co mu jednou nastavíte – příště zvládne úplně sám!
- Synchronizace s externími programy – provázanost na externisty je dalším drobečkem šikovné automatizace. Pokud se váš CRM systém přátelí s externími programy, zbaví vás například nutnosti rozesílat faktury po vlastní ose, a stejně tak vám promítne určitá data ze spřátelených serverů. Jistě se všichni v unisonu shodneme na tom, že přepisovat kolonku po kolonce ručně není na žebříčku oblíbených aktivit ani v top dvacítce.
B2B sektor je barevný – finance, marketing, servis, neziskovky, obchod, vzdělávání anebo reality. Pro jedny bude cílem automatizovat, pro druhé to může být přehled kontaktů, jiní si budou libovat v analyzování dat a ostatní potěší řád a posloupnost úkolů. CRM systém je pro B2B organizace nástrojem, který pomáhá řídit vztahy se zákazníky, ale stejně tak dopomáhá k nabušenému marketingu, efektivnímu prodeji a celkově příjemné atmosféře na palubě firmy.
Ať už se zaměříte na cokoliv, po vyzkoušení CRM systému zjistíte, že si na arsenal vymožeností, které vám zefektivní pracovní procesy, zvyknete velmi rychle. Jedním z takových systémů je Anabix CRM – vyzkoušet si ho můžete na 30 dní zdarma, kdy se vám každá vymoženost představí v plné parádě. Mám takové tušení, že loučit se vám s tímto parťákem opravdu chtít nebude a vyklube se z tohoto přátelství více než měsíční záležitost.
Článek pro Marco BBN napsal Štěpán Musil z Anabix CRM.
Marco BBN
Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.
Nejčtenější články
E-book – „Průvodce základy Account Based Marketing strategie“
Chcete se dozvědět, jak funguje strategie založená na Account Based Marketingu? Tak právě pro vás jsme připravili e-book, který si můžete stáhnout a dozvědět se jak na ABM.
Stahujte e-book zde
Témata
E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!
Stahujte zde.
Příručka „Lead Nurturing“
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurturing kampaní „Jak vybudovat nejrychlejší cestu od prvního kontaktu k prodeji“.
Příručku stahujte zde.