Klišé v reklamě – Myslet jinak nestačí, musíte i jinak konat

Je to už 16 let od chvíle, kdy Apple rozjel svou klíčovou kampaň Think different. Myslet jinak se také stalo mantrou marketérů, kteří chtějí odlišit své značky od konkurence. Problém je, že se ke skutečně JINÉMU myšlení nikdy nedostanou.

Stále je slyšet volání po odlišení. Odlišující se produkt. Odlišující se nabídka hodnot. Odlišující se zkušenost značky. Samozřejmě že o odlišení stále přemýšlíme. A přitom tolik reklamních kampaní zůstává plná klišé, vymytých a sterilních často kvůli marketingovým oddělením u klienta, které hlásají, jak chtějí vyčnívat, ale nakonec se raději zařadí.

Reuben Webb a Michael Ruby z naší partnerské BBN agentury SteinIAS si dali za úkol ukázat ta nejztrouchnivělejší klišé, která se v marketingu používají. Na toto téma vydalo BBN knihu s názvem 101 klišé – Přehled největších kreativních faux pas. „Tím, že odmítnete odvážnou myšlenku, nic neriskujete. Ale přistoupit na ni znamená dát zelenou něčemu, co určitě nezůstane bez povšimnutí. Otázkou zůstává: bude se to líbit?“ říká Michael Ruby.

Pokud víte, co děláte, a máte dobrý přehled o svých cílových skupinách, měli byste si být jistí, že vaše poselství bude přijato dobře. A nesmíte se bát uvěřit tomu, že dobrý nápad přinese výsledky. Z jednoduchého důvodu – on je přinese vždycky, a s mnohem větší jistotou než bezpečné, obecně akceptované a tisíckrát omleté klišé.

Prvních 101 klišé, která se dostala do knihy, si můžete prohlédnout zde.

Menu
Odebírat newsletter