LinkedIn aneb Jak se vyplatilo nezahazovat budget hned na začátku krize

Logo LinkedIn

Na počátku pandemické krize se nás řada klientů ptala, co teď s budgetem, se kterým se počítalo na eventové akce, PR aktivity nebo tiskoviny. A když jsme odpovídali, že čas a LinkedIn jsou mocná věc, dívali se na nás trochu nedůvěřivě. Jsme moc rádi, že většina klientů na naše slova dala a my jim mohli ukázat, že počkat a dát budget do jiných marketingových nástrojů, než původně zamýšleli, se vyplatilo.

Nejvíce našimi klienty využívané byly v roce 2020 placené reklamy na LinkedIn. To potvrzuje fakt, že počet námi spuštěných kampaní v roce 2020, byl neuvěřitelných 175. Tato profesní síť totiž nabízí mnohem více možností než jen řadu životopisů či zajímavých článků. A jak takovou reklamu na LinkedIn spustit? O to se s vámi rádi podělíme.

Jak nastavit reklamu přes LinkedIn?

Jakým způsobem cílit na naše zákazníky, co funguje pro český trh a jaké očekávat výsledky?

Před počátkem spuštění kampaně je nutné si stanovit jasný cíl a s tím spojenou strategii. Díky Campaign Manageru (dále CM) můžeme využít:

  • Brand Awareness
  • Zvýšení zájmu – návštěva webu/zvýšení interakce firemní stránky/zhlédnutí videa
  • Konverze – zaměřené na generování leadů/pracovní nábor

Pokud začínáte inzerovat na LinkedInu, rozhodně nepodceňte Brand Awareness. Nebuďte nedočkaví a nechtějte z kampaní ihned generovat leady. Pokud nebudete dostatečně známí, kampaně na lead generation vám pravděpodobně fungovat nebudou. Zaměřte se na rozšíření followerů vaší firemní stránky a až následně vytvořte nějaký poutavý materiál ke generování leadů.

Nastavení reklamy na LinkedIn

Znát své publikum je základ

Abyste správně cílili, je třeba znát dobře své publikum. Pokud tedy nemáte cílovou skupinu definovanou, domluvte si s námi workshop, na kterém vám díky znalostem z naší mezinárodní BBN agentury vytvoříme profily vašeho obecenstva na míru potřebám. Cílení v LinkedIn nabízí spoustu možností. Můžete nejen využít vlastní zdroje pro cílení (databáze/návštěvnost webu/tvorba looklike apod.), ale také vycházet z nastavení profilů jednotlivých uživatelů.

Tímto vám CM umožňuje cílit na:

Společnost – jméno, velikost, průmysl, roční nárůst

Demografii – věk, pohlaví

Vzdělání – typ vzdělání, okruh vzdělání či určité školy/univerzity

Pracovní zkušenost – pozice, úroveň, okruh, skills

Zájmy – členové určitých skupin, okruh zájmu

Každý trh/produkt je specifický, stejně to platí tedy i pro cílení. Pro některé segmenty je ideální zaměření na skills, některým funguje focus na pozice vymezené průmyslem. Někdo má produkt natolik specifický, že využije pouze průmysl, který omezí nebo z něj vyřadí například pracovní funkce. V CM lze kombinovat cílení opravdu mnoha způsoby. Mimo Českou republiku lze LinkedIn využít jako rozšířené cílení i na další platformy (weby/aplikace) v rámci vaší kampaně, tuto fičuru však u nás jen tak neotestujeme.

Jakmile máme správně nastavenou cílovku, přichází ta kreativnější část, a to testování obsahů. Díky CM můžeme v rámci jedné kampaně provádět i A/B testování, tedy otestovat více kreativních bannerů, tone of voice vaše obsahu, stylu formuláře a další.

Cílové publikum

A jaké tedy můžeme očekávat leady?

Výsledky kampaní se různí dle nastavení jejich cílení. Samotný LinkedIn benchmarky bohužel nenabízí, uvedené hodnoty níže tedy vycházejí z našich zkušeností s nastavováním kampaní. Pokud máte kampaň zaměřenou na website visit, očekávejte průměrné CTR pro český B2B trh v rozmezí od 0,4 % do 0,8 %.

Pokud bychom cílili na engagement, průměrně se pohybujeme kolem 1 % CTR. Co se týče rozpočtu, připravte se, že průměrné CPC vás u LinkedInu vyjde cca na 2,5-8 EUR, opět v souvislosti s nastaveným cílem. Nejvýhodněji vycházejí kampaně s využitím formátu Inmail či video views. Tyto hodnoty však záleží nejen na zmíněném cílení, ale také na celkovém rozpočtu či délce trvání kampaně.

Pokud má společnost již dobře vybudované brand awareness, můžeme z lead generation kampaní očekávat 10-20 leadů. Pro zahraniční kampaně, jako je z našich zkušeností například Slovensko, Polsko nebo Amerika, jsou české benchmarky nižší. Pokud tedy budete spouštět kampaně v zahraničí, očekávejte výsledky o chlup lepší.

Že to zní vše lákavě a už chcete otestovat kampaně? Tak jen do toho! Pokud si nebudete vědět rady, obraťte se na naše zkušené odborníky, kteří za vás převezmou toto krásné břemeno, dostanou vás do povědomí a budou vám generovat ty správné leady.

Generování leadů

Už jste četli náš poslední článek o nástrojích od Google? Dozvíte se další zajímavé informace!

 

Autorka: Katka Hermanová, Account Manager

Menu
Odebírat newsletter