Marketingová automatizace SharpSpring – Spousta muziky za málo peněz (9 funkcí, které vás dostanou)

Před několika měsíci jsme se stali jedinými oficiálními partnery marketingového cloudu SharpSpring nejen v ČR, ale v celé střední Evropě. Protože již máme za sebou řadu úspěšných implementací, přišel čas vám jej detailně představit i s naším komentářem. A to především z pohledu využitelnosti v našem, lokálním prostředí. V tomto článku jsme pro vás vypíchli funkce, které jsou opravdu skvělé a které dostaly i nás.

Co je marketingová automatizace (Marketing Automation)?

O principech fungování automatizovného marketingu jsme za posledních 5 let napsali tolik článků, že už víc snad napsat ani nemůžeme (doporučuji si projít tento blog). Ale pro zcela nepolíbené – marketingová automatizace je skupina cloudových nástrojů, které v jediném rozhraní sdružují moduly a funkce, které jinak bývají zcela odděleny.

Tvorba kampaní, newsletterů, formulářů, CRM, webů atd., vše propojeno se vším a s vyhodnocením na úrovni konkrétních uživatelů, nikoliv obecných čísel.

Výslednicí těchto funkcí jsou dlouhodobé, zcela automatizované kampaně, které se vytváří pomocí rozsáhlých workflow – „Když někdo navštíví tuto stránku, odešle se mu tento e-mail, zobrazí se mu tento banner, přidá se score, předá se úkol do call centra, zobrazí nabídka“ atd. Možnosti jsou zcela neomezené.

Využití těchto nástrojů dramaticky zvyšuje účinnost všech online kampaní, a to především pro segment B2B, kde je třeba dlouhodobá komunikace a segmentace.

Proč jsme se rozhodli pro SharpSpring?

Naše agentura dlouhodobě spolupracuje s největšími systémy – např. Oracle Eloqua, HubSpot, SalesManago atd. Většinou se jedná o velmi robustní řešení – za odpovídající peníze. Zkrátka a dobře jsme si řekli, že náš trh potřebuje i systém ne tak náročný na implementaci a ovládání (a samozřejmě s adekvátní cenou). Systém, který dokáže používat i střední firma a bude jí vydělávat.

Před třemi lety jsme se vrhli do testování a do jednání s dodavateli. Prošli jsme opravdu dlouhou cestu. Sám ani nevím, co vše jsem zkoušel a s kým vším jednal. Marketo, ActiveCampaign, GetResponse, Act-On, ClickDimensions, Pardot, Bronto… byly jich desítky.

Když jsme si pak vše srovnali vedle sebe, byla volba jasná – SharpSpring. Samozřejmě důvodem bylo i doporučení kolegů z naší sítě BBN. Ti všichni se SharpSpring pracují. Proto můžeme velmi jednoduše replikovat veškeré kampaně do jakékoliv země světa (momentálně jich pokrýváme cca 21).

Stěžejní funkce systému SharpSpring, které nás ohromily

Konec teorie. Pojďme si představit vybrané funkce, které považujeme za opravdu extra vychytané:

Přednastavené funkce pro GDPR

Hysterie kolem GDPR už sice mírně opadla, přesto se však jedná o důležitý aspekt komunikace se zákazníky. SharpSpring je jeden z mála systémů, který má funkce vytvořené přímo pro GDPR. Double opt-in, souhlasy se zpracováním údajů, logování veškerých akcí… vše jednoduše popsáno a hlavně použitelné v jakékoliv situaci. V tomto směru nemá SharpSpring konkurenci!

Jednoduchá tvorba newsletterů – WYSWYG editor

Pokud pracujete s newslettery, patrně používáte MailChimp či nějaký jiný, podobný nástroj. Potom nejspíše milujete jednoduché editory, ve kterých si své e-maily tvoříte pouhým vkládáním vybraných bloků a jejich úpravou. Přesně tak funguje i SharpSpring. Vše je jednoduché a intuitivní, není třeba se nic učit. Navíc můžete vkládat bloky viditelné jen pro určité adresáty, rozesílat z neomezeného počtu adres, AB testovat atd.

Formuláře pro lamy a napojení těch externích

Největším problémem všech marketingových cloudů jsou formuláře. V tomto ohledu já osobně vidím největší sílu tohoto systému. Formuláře si zde totiž můžete vytvářet zcela intuitivně, bez jakékoliv znalosti programování. Samotné vložení na stránku je opět zcela triviální – stačí zkopírovat kousek zdrojového kódu a vložit ho na zvolené místo ve vašem webu. Přitom možnosti polí jsou zcela neomezené. Co chcete mít, to si naklikáte. Nic však neprogramujete, pouze přetahujete či přepisujete vybraná pole.

A pokud máte na vašem webu nějaký již vytvořený formulář, není žádný problém – pouze si v systému vygenerujete kousek kódu, který do formuláře vložíte. V tom okamžiku se vám všechna vyplnění automaticky přenáší do systému. Geniální, jednoduchá funkce, která je dostupná jen v systémech s cenou v řádech milionů!

Tvorba webových stránek (landing pages, microsites)

Další geniální modul. Zapomeňte na složité datlování v HTML. Webové stránky totiž vytváříte stejně snadno, jako newslettery – pomocí WYSWYG editoru. Přitom možnosti nejsou ničím omezeny – vkládáte fotky, texty, videa, formuláře… opět zcela intuitivně a bez programování. To vše na pod vlastní doménou!

Přímé napojení na Google AdWords

Absolutně masakrózní funkce. Systém totiž umožňuje přímé napojení na vaše běžící online kampaně. Nemůžete je zde sice editovat, ale přesně vidíte, z jaké reklamy či klíčového slova jste získali konkrétní kontakt.

Přímé napojení na sociální média – Linkedin, Facebook, Twitter…

Jakoukoliv kampaň, kterou zde vytvoříte, můžete přímo propojit s nejdůležitějšími sociálními médii. A nejen to. Můžete je také dlouhodobě plánovat a vytvářet ucelené strategie. Vytvoříte si třeba deset postů na měsíc dopředu a v klidu odjedete na dovolenou.

Automatizace kampaní (Workflows)

Samozřejmě, základní funkce. Všechny prvky které vytvoříte, můžete použít ve svých automatizačních kampaních. Na jakoukoliv akci, kterou uživatel učiní, můžete definovat reakci. To vše můžete strukturovat do rozsáhlých, dlouhodobých celků.

Analýza a reporting všeho a všech

Zásadní věc. Vše co vytvoříte můžete analyzovat, reportovat a exportovat. A to ne na úrovni čísel, ale konkrétních uživatelů. Konec odhadů – místo procent prokliků vidíte konkrétní získané uživatele.

Cena a licenční politika

To, co hodně z vás zajímá asi nejvíc. Jak jsem již řekl v úvodu, naším cílem nebylo získat další robustní systém pro banky a korporace, ale nástroj použitelný pro kohokoliv. Cenová politika SharpSpring tomu odpovídá.

Cena se odvíjí od počtu konkrétních, získaných kontaktů a je srovnatelná s cenou běžných newsletterových posílátek. Jinými slovy – za cenu o málo vyšší než je např. licence pro MailChimp můžete mít opravdu komplexní, plnohodnotný nástroj, který dokáže zastoupit veškeré marketingové moduly, které nyní používáte.

My sami jsme schopni zaštítit veškerou implementaci, nastavení a služby spojené s používáním. Ale to je asi běžné. Mnohem důležitější je cesta, kterou jsme absolvovali a kterou vám můžeme ušetřit. Samozřejmě můžete věnovat tři roky života testování různých systémů a hledat ten nejlepší. A nebo se můžeme prostě potkat a my vám během hodiny ukážeme naše zvolené řešení. Vy sami se pak můžete rozmyslet, co je pro vás nejlepší.

Ivo Vrána
Digital Director
Marco BBN Czech Republic

,
Nejnovější technologie a pojmy moderního marketingu (MarTech, AdTech atd.)
Jak vybrat nejvhodnější redakční systém pro firemní web?

Related Posts

konverzni-trychtyr-b2b.jpg

Konverzní trychtýř B2B

Jak udělat z anonymního člověka z neznámé firmy spokojeného zákazníka? Jak funguje vzájemné poznávání a sbližování v B2B? Cesta od „prospekta“ (potenciálního klienta) k advokátovi vaší značky se popisuje jako…
Čtěte více
Menu
Odebírat newsletter