Google nástroje, které byste měli vyzkoušet a nic vás nestojí
Jak posílit váš online marketing? Připravili jsme si pro vás seznam Google marketingových nástrojů, které získáte bezplatně, usnadní vám práci a pomůžou lépe cílit. Zajímá vás, o které nástroje se jedná? Pojďte se na ně spolu s námi podívat.
Google Analytics
Tenhle nástroj pro online marketing určitě všichni znáte, ale my si ho nemůžeme dovolit vynechat. Jde o bezplatný analytický nástroj, díky kterému si můžete měřit aktivitu na vašem webu a vyhodnocovat tak vaše marketingové aktivity.
Vytvoření Google Analytics je zcela jednoduché, poté stačí naimplementovat měřicí kód na webové stránky a můžete začít sledovat, co se na vašem webu děje a kde se uživatelé pohybují.
Doporučujeme zde sledovat zdroje návštěvnosti vašeho webu, funnel uživatelů, plnění a nastavování konverzí, úspěšnosti kampaní a spoustu dalších metrik marketingu.
V poslední době se ale v Google Analytics objevilo pár nerelevantních metrik, jako je například čas strávený na stránce nebo bounce rate, proto doporučujeme kombinaci s dalšími nástroji online marketingu.
Nově jsou v testování Google Analytics 4, které by měly postupem času nahradit nynější Google Analytics Universal. Doporučujeme tedy zkoušet si nasadit tento nový typ analytiky na váš web a začít zkoumat a testovat současnou betaverzi.
Google Tag Manager
Další užitečný nástroj pro online marketing, který si nemůžeme dovolit opomenout, jelikož v kombinaci s Google Analytics tvoří velmi silnou kombinaci z celkového měření webu a webové analytiky.
Díky Google Tag Manageru můžete na web implementovat jakékoliv měřicí kódy a nemusíte s tím zatěžovat vaše vývojáře. Stačí, aby vám dal kolega původní měřicí kód Google Tag Manageru a následně se vše nastavuje v jeho rozhraní.
Mezi nejčastější značky, které se v Google Tag Manageru nachází, patří například čas strávený na stránce, scroll na stránce v rámci procent, Google Ads konverzní kódy a Sklik retargeting, Hotjar, Facebook Pixel a spousta dalších vychytávek pro váš online marketing.
Google Tag Manager tedy poslouží nejen v kombinaci s Google Analytics, ale poslouží i pro vaše další nástroje, které používáte pro váš online marketing a vyhodnocování dat.
Ke Google Tag Manageru doporučujeme Tag Assistant, který funguje v rámci rozšíření pro Google Chrome. Tag Assistant vám pomůže odhalit, jestli jsou na webové stránce správně umístěny kódy pro Google Analytics a Google Tag Manager.
Google Search Console
Tenhle nástroj online marketingu vám pohlídá a ukáže indexovanost stránek, které má váš web v indexu, zkontroluje soubor sitemap.xml a pohlídá organickou návštěvnost.
Z pohledu SEO se jedná o nedílnou součást vašich nástrojů pro online marketing. Ukáže vám, na která klíčová slova se váš web zobrazuje a přes které pojmy se uživatelé na vaše stránky dostávají. Dá se implementovat pomocí ověření záznamu DNS nebo přes další alternativní zdroje ověření.
Následně navážeme na nástroj, který můžete najít přímo v nabídce Google Search Console.
PageSpeed Insights
Jedná se o vývojářský nástroj od společnosti Google, který nám pomůže odhalit rychlost webových stránek a co je na nich potřeba vylepšit.
Co nejvíce na PageSpeed Insights oceňujeme, je to, že nám ukáže výkon tzv. “Core web vitals”, které nabírají větší a větší význam z hlediska hodnocení Google algoritmu.
Dále zde můžeme najít jednotlivé prvky, které blokují rychlejší načítání našich webových stránek, ale dokonce nám tento nástroj i poradí, co můžeme udělat, abychom se v jednotlivých disciplínách zlepšili a mohli jsme tak uživatelům rychleji dodat plnohodnotné výsledky na našich stránkách.
Google My Business
Jedná se o volně dostupný propagační nástroj online marketingu, díky kterému může být vaše firma nebo brand viditelnější. A to ať už ve výsledcích vyhledávání pro vaše klíčová slova, lokality nebo jen z pohledu umístění polohy do Google Maps. Pokud vás potenciální zákazník objeví, tak si může jen kliknout na “navigovat” a už je na cestě k vám na určité místo.
Na Google My Business můžete ukázat fotky interiéru nebo exteriéru firmy, videa i fotky produktů.
Plánovač klíčových slov
Tohle je spíše doplněk tradičního nástroje Google Ads, který se využívá pro běžnou PPC reklamu. My jsme si dovolili z tohoto nástroje pro propagaci uzmout pouze kousek, který nám přišel pro tohle téma zajímavý.
Plánovač klíčových slov vám může ukázat, jak moc jsou jednotlivá slova sledovaná, kolik peněz za ně zaplatíte za proklik a jakou mají hledanost. I když je cena za proklik v uvedeném nástroji čistě a hodně orientační, může vám to pomoci sestavit například rozpočet na plánovanou investici právě do PPC reklamy.
Ke slovu, které jste si zadali jako výraz, pro který chcete získat informace, vám Google následně doporučí i relevantní klíčová slova, která by mohla být pro váš záměr prospěšná.
Tohle byly nástroje online marketingu ze strany Google, které jsme vám chtěli v krátkosti přiblížit a ukázat vám, že ne všechny nástroje na marketing musí být drahé a placené. A dá se s nimi dost dobře nakopnout váš online marketing!
Zajímají vás další články ze sekce online marketingu? Přečtěte si o nich v naší sekci pro online marketing.
Tomáš Sýkora
Digital Marketing Specialist
Marco BBN
Marco BBN
Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.
Nejčtenější články
E-book – „Průvodce základy Account Based Marketing strategie“
Chcete se dozvědět, jak funguje strategie založená na Account Based Marketingu? Tak právě pro vás jsme připravili e-book, který si můžete stáhnout a dozvědět se jak na ABM.
Stahujte e-book zde
Témata
E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!
Stahujte zde.
Příručka „Lead Nurturing“
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurturing kampaní „Jak vybudovat nejrychlejší cestu od prvního kontaktu k prodeji“.
Příručku stahujte zde.