Rok 2021 v agentuře…a co bude dál?

Rok 2021 je téměř u konce. V agentuře to pro nás rozhodně byl rok divoký, dynamický, ale také nás hodně posunul. Naše práce se v reálném čase proměňovala a musela okamžitě reagovat na změny, což je situace naprosto nevídaná. Pojďme si tedy společně shrnout, s čím vším jsme se potkali letos a co nás čeká do budoucna.

Rok jako na houpačce

Vše se dá zvládnout virtuálně. Přivítali jsme do portfolia klienty, se kterými jsme se nesetkali osobně! Toto bylo ještě nedávno nemyslitelné.  

Zjistili jsme, že někteří klienti nepotřebují marketing, protože všechno zboží je hned vyprodané. Někteří mají velký problém s obchodem, kdy se obchodníci musí přizpůsobit státem regulovaným podmínkám.

Tradiční reklama se prodražuje. Nemile nás překvapil nedostatek papíru, jeho neavizované zdražení a zdražení dalších vstupů. Zvýšily se také náklady na dopravu.

Nejistá situace nám pochopitelně dělala vrásky. Přesto se nám ale díky zvýšenému úsilí podařilo dosáhnout příznivého celoročního výsledku.

Restrukturalizace agentury v několika oblastech

Pokud by nás v roce 2021 mohlo vystihnout nějaké klíčové slovo, bylo by to patrně slovo „nový“. Toho nového nás letos potkalo řádné množství.

Nový tým s výraznými personálními změnami s příchodem zástupců mladé generace.

Nový web spuštěný v průběhu roku. 

Nově definovaná nabídka služeb dle BBN Navigátor se zaměřením na multikanálový digitální marketing a spolupráci s technologickými partnery. 

Nový cloudový ERP systém pro evidenci projektů a nákladů nasazený od ledna a přechod na Microsoft 365.

Úspěchy v rámci BBN

BBN je globální organizace, již delší dobu ale sílí regionální sdružování a spolupráce v regionech mezi partnerskými agenturami. Od letošního roku máme na starosti formování podskupiny zemí z regionu střední a východní Evropy. Prvním výsledkem je nový partner BBN v Maďarsku. Připravujeme koncept pro nábor vhodných partnerských agentur z regionu CEE pro příští rok. 

V rámci BBN fungujeme stále více jako jedna organizace. Důkazem sjednocování procesů je třeba i to, že se Owners meeting přejmenoval na Annual General Meeting. Nezní vám to korporátně? 

Dalším úspěchem je, že se nám podařilo získat ocenění BBN Golden Bee. Naše práce získaly hlavní ocenění v mezinárodním soutěžení o nejlepší realizace v kategorii Best use of social media a druhé místo v soutěži Best use of direct marketing. 

3.2.2022 BBN uspořádá první mezinárodní virtuální konferenci s názvem Face (of) the Future, která bude hledat odpovědi na otázky budoucnosti B2B marketingu. 

Můžeme si dovolit něco předvídat pro příští rok?

Letošní organičnost a turbulence nepřináší moc jistot do nové sezóny. Stačí se podívat na ekonomické titulky – rostoucí inflace, rostoucí ceny komodit, očekáváný nárůst ceny energií o 30 až 70 %, mutace Omikron se rychle šíří Evropou! 

Predikujeme, že i když společnosti již přešly nebo přecházejí na digitální marketing a e-commerce řešení, marketing v organizacích bude hrát důležitější roli než v minulosti. Myslíme tím zejména strategické a taktické složky marketingu, jako Brand management, Content marketing, Social media management, SEM nebo Lead generation.  

Postupně se stáváme poradcem a partnerem při vytváření obchodně-marketingových strategií pro top management firem. Chtěli bychom převést naše workshopy do online podoby na nových technologiích, abychom mohli realizovat efektivní a rychlé události bez nutnosti prezenční účasti. 

Kromě důrazu na výkon kampaní bude více prostoru pro budování značek. Výkon Lead gen kampaní se bude jen těžko zvyšovat bez angažovanosti potenciálních zákazníků do bližšího seznámení se značkami, pochopení jejich pozice a cílů, jejich vnímání role obnovitelných zdrojů a Green economy. 

Více prostoru dostane kreativita. Reklamní prostory jsou přeplněné, bojuje se o pozice ve vyhledávačích a cenu klíčových slov. I když přicházejí stále nové formáty, dochází také k restrikcím, viz legislativní úprava cookies od 1.1.2022, anebo anonymní vyplňování formulářů. Značky a produkty budou muset upoutat pozornost zajímavým obsahem a svojí odlišnou kreativitou. 

Něco pozitivního na závěr?

Marketing se díky technologiím neustále vyvíjí, ale jeho základní stavební kameny zůstávají stejné. Půjde jen o to vyřešit co nejlépe trojčlenku: nabídka-zákazník-trh. Do nového roku vstupujeme s lehkým optimismem, v posledních měsících cítíme oživení poptávek po službách a zájem o konzultace. 

 

Pavel Marek

CEO agentury Marco

Menu
Odebírat newsletter