Sociální média vpadla do strnulého světa marketingu jako meteor do světa brontosaurů, v oblasti B2B je to však stále pole neorané. V minulých měsících jsme řešili několik strategií, spojených se sociálními médii, které nám přinesly cenné zkušenosti pro tuto oblast. A nebojte se, lajkovací soutěže na Facebooku to opravdu nejsou…
Buďme upřímní – jaderný reaktor na Twitteru asi neprodáte. Ale to neznamená, že tam nemůžete najít zákazníka, který ho jednou od vás koupí. A to je i hlavní síla sociálních médií pro B2B – možnost oslovení potenciálních klientů, ke kterým byste se jinak nikdy nedostali.
Zvolení vhodné platformy
Řešit na Facebooku rozbíjení atomu nebude mít asi očekávaný dopad (pokud zrovna nezničíte půlku města). Je třeba mít na zřeteli, že různé platformy slouží k různým účelům.
Odborné informace patří na odborná média, neformální zase na neformální platformy. Pro správný zásah je třeba zvolit správné médium. Pokud tedy máte skvělý odborný článek o nanotechnologiích, publikujte ho v oborové skupině na LinkedInu. Pokud díky nim vytvoříte skvělá svítící trička se Sandokanem, dejte je na Instagram. A pokud máte fotky, na kterých sedíte v montérkách pod přístrojem, který je vyrábí, dejte je na Facebook.
Mluvit jazykem svého kmene
Pokud byste stáli v místnosti plné neurochirurgů, mluvili byste s nimi jazykem patnáctileté dívky? OMG WTF LOL!!! Každá cílová skupina má jiný jiný jazyk a specifický sociální slang. Zatímco já řeknu o van Goghovi, že byl „samouk“, kunsthistorik o něm řekne, že byl „autodidaktik“. Pokud chcete, aby se vaše publikum s vámi ztotožnilo, mluvte jeho jazykem.
Motivace
Interakce je vždy podmíněna motivací. Pokud žádáte čtenáře, aby vám předali své osobní údaje či navštívili web, musíte vědět, co je k tomu bude motivovat. Zábava? Emoce? Nebo vzdělávání?
Pokud budou lidé sdílet váš obsah jen proto, aby vyhráli iPad, je to materiální odměna, která pro váš business patrně nebude mít velký vliv. Naproti tomu sdílení a čtení obsahu s přidanou, informační hodnotou vám může přivést opravdu „kvalifikované leady“, které jsou nejdůležitější.
Ptejte se
Jeden ze způsobů, jak zapojit vaše publikum, je zeptat se na jeho názor. Pokud sdílíte odkaz na článek, přidejte i příslušnou otázku. Lidé chtějí diskutovat – jen musí vědět, že jejich diskuze je vítána.
Buďte vytrvalí
Co je podstatou přátelství, které trvá desítky let? Průběžný kontakt. Sociální marketing nejsou letáky, které zkusíte na dva týdny. Buďte důslední v pravidelnosti publikování i v kvalitě zveřejněného obsahu. Budování vztahu je běh na dlouhou trať, ale o to lepší nese výsledky.
Různá média
Mikroprocesory asi nejsou zrovna sexy výrobky, ale Facebook společnosti Intel patří i tak mezi ty nejzajímavější. Úžasný mix textových příspěvků, fotek a videí opravdu nejsou to, co byste čekali. Vždy je způsob, jak prezentovat své služby a odlišit se od konkurence. Čím více médií použijete, tím více atraktivní váš „social feed“ bude.
Bourání zdí
Sběr kontaktů je jedna ze základních měřitelných hodnot v B2B marketingu. Často však vytváří zeď, která stojí mezi návštěvníky a tím, co chtějí získat (typicky exkluzivní obsah). Nikdy nežádejte příliš velké množství osobních údajů. Základní kontaktní informací je e-mail. Ptejte se jen na to, co je opravdu důležité.
Být člověkem
Vždy se najde někdo, kdo s vámi nebude souhlasit. Je to jeho právo. Pokud narazíte na „prudiče“, nebojte se. Lidé nebudou hodnotit jeho – budou hodnotit vás. To, jak se s tím dokážete vyrovnat.
Musí vás to bavit
To nejdůležitější na závěr. Na prvním místě musí vždy stát vaše nadšení a láska k tématu. Psal jsem o van Goghovi. Ano, byl to šílenec. Ale miloval to, co dělá a věřil tomu. Sociální média jsou o bezprostřednosti a nadšení. A bez toho to prostě nejde. Vy ten rozdíl možná nepoznáte, ale vaše publikum zcela jistě ano…
(Publikováno v časopisu MarketingSalesMedia)
Digital Director, Marco BBN
Marco BBN je členem největší sítě B2B agentur světa – BBN International
Marco BBN
Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.
Nejčtenější články
E-book – „Průvodce základy Account Based Marketing strategie“
Chcete se dozvědět, jak funguje strategie založená na Account Based Marketingu? Tak právě pro vás jsme připravili e-book, který si můžete stáhnout a dozvědět se jak na ABM.
Stahujte e-book zde
Témata
E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!
Stahujte zde.
Příručka „Lead Nurturing“
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurturing kampaní „Jak vybudovat nejrychlejší cestu od prvního kontaktu k prodeji“.
Příručku stahujte zde.