Pokud se zajímáte o nejnovější trendy v marketingu, pak jistě víte, že termín “Marketing Automation” patří mezi nejčastěji citované nástroje posledních dvou let. V tomto článku nebudu popisovat konkrétní funkce, ale soustředím se pouze na suchá čísla a statistiky, která nepotřebují žádné komentáře. Pokud tedy přemýšlíte o podobných technologiích, je tento článek určen právě vám.
Zdrojem těchto dat budiž Datanyze.com, jeden z nejprestižnějších portálů nabízející srovnání softwarových nástrojů (a jeden z mála, který je nabízí zdarma k nahlédnutí).
Skokový nárůst počtu instalací
Pokud se ptáte, proč právě teď volím toto téma, odpověď je velmi jednoduchá; červen 2015 byl ve znamení prudkého nárůstu instalací těchto platforem, a to obecně. Ještě nikdy v historii nebylo během jednoho měsíce zaznamenán takový nárůst uživatelů, jako právě teď. Ty největší systémy rostou v řádech mnoha procent, a to celosvětově. A rozhodně se dá očekávat, že tento trend bude pokračovat.
Nejdůležitější hráči na trhu
Karty jsou v podstatě rozdány již několik let. O trh sed dělí několik velkých hráčů, které pomalu ale jistě dohání jejich mladší kolegové. Jak je na tom tedy svět?
Hubspot – číslo 1
Číslem jedna je jednoznačně systém Hubspot. Jeho základní devízou je jeho cena. Zde si je však třeba uvědomit limity a možnosti jeho funkcí. Lidsky řečeno, Hubspot je v podstatě jen trochu lepší MailChimp. Tento nástroj obsahuje cca 20% funkcí ostatních systémů a samotné zařazení do této kategorie je spíše geniální marketingový tah, než skutečnost. Momentálně má pokrytí 26,5 % celosvětového trhu.
Velká trojka – Marketo, Pardot, Eloqua
Tři stěžejní systémy, které stály u zrodu této kategorie. Jedná se dokonalá, robustní řešení, využívaná těmi největšími hráči na trhu. Funkce berou dech, ceny ovšem také. Zde se pohybujeme v řádech milionů. Pardot je nyní součástí SalesForce, Eloqua je členem rodiny Oracle. Nic pro firmy s obratem pod miliardu…
Act-On – čtvrtý v pořadí
Ten uprostřed. Skvělé funkce za o řád nižší ceny, než u velké trojky. Bohužel tato politika nemusí vyhovovat každému. Komu jde o cenu, nebude spokojen (stále se bavíme o stovkách tisíc). Nicméně i tak je to skvělý systém se super podporou. V budoucnu očekávám prudký růst a další rozšíření.
SALESmanago – černý kůň našeho dostihu
Pokud se chceme bavit o nástroji s největším potenciálem, pak je SALESmanago jasná volba číslo jedna. Politika programátorů z Krakova je vcelku jednoduchá – nabídnout co nejvíc muziky za co nejméně peněz. Čísla mluví sama za sebe; jen za loňský rok zaznamenal počet instalací tohoto nástroje nárůst o 133 % (!!!). Neznám žádnou jinou firmu (kromě zbrojařů v Rusku), která tohle může o sobě říct.
A jak je na tom Česko?
Statistiky v našich okresech a krajích jsou samozřejmě zcela odlišné od světových trendů. Důvody jsou dva – neznalost technologií a jejich cena. Buďme upřímní, pro většinu marketérů končí moderní marketing u excelovské tabulky a MailChimpu. A u rozpočtu, se kterým disponují, samozřejmě.
Český rybníček
Číslem jedna je opět Hubspot (viz výše). Za ním ovšem mohutně finišuje již zmiňované SALESmanago (v absolutních číslech má pouze o jednu instalaci méně, než Hubspot). Především kvůli cenové politice a nabídce funkcí si troufám říci, že další měsíc již bude vypadat úplně jinak.
Za zmínku stojí ještě jedna věc – SALESmanago je v současnosti jediný z velkých systémů, který má zastoupení i v ČR. A to od prodeje, přes zákaznickou podporu, až po implementaci.
Zajímavá je pozice Act-Onu, který je až daleko za ostatními. Je to důsledek prodejní politiky – umím tak trochu všechno za tak trochu velké peníze…
Pevně doufám, že vám tento článek pomohl zorientovat se v poněkud nepřehledném světě nejmodernějších cloudových řešení, obecně nazývaných „Marketing Automation“. Jak jsem již napsal v úvodu – momentálně neexistuje technologie s větším potenciálem a zároveň větším růstem. Je jen na vás, který nástroj si vyberete…
Digital Director, Marco BBN
Marco BBN je členem největší sítě B2B agentur světa – BBN International
Marco BBN
Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.
Nejčtenější články
E-book – „Průvodce základy Account Based Marketing strategie“
Chcete se dozvědět, jak funguje strategie založená na Account Based Marketingu? Tak právě pro vás jsme připravili e-book, který si můžete stáhnout a dozvědět se jak na ABM.
Stahujte e-book zde
Témata
E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!
Stahujte zde.
Příručka „Lead Nurturing“
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurturing kampaní „Jak vybudovat nejrychlejší cestu od prvního kontaktu k prodeji“.
Příručku stahujte zde.