Trendy v B2B marketingu pro rok 2016 – predikce z tvrdých dat

Rok se s rokem sešel a opět je zde obligátní článek na téma „Co pofrčí v tomto roce“. Tentokrát se podíváme, jaké trendy vycházejí ze zahraničních výzkumů a jsou podloženy tvrdými daty.

Tvrdá data

Ano, hned prvním trendem bude toto slovní spojení, resp. jeho obsah. Odklon od reklamní dojmologie k jasným číslům a měřitelným výsledkům je jedním z hlavních směrů letošního B2B marketingu. Měřitelné kanály budou preferovány a ty neměřitelné budou tlačeny k – alespoň nějaké – měřitelnosti.

Obsah bude stále král, ale distribuce bude Spasitel

Jedno hezké číslo – denně jsou na B2B blocích, webech a portálech publikovány 2.000.000 nových článků! A jejich počet bude stále stoupat. Jinými slovy skutečný problém není tvorba obsahu, ale jeho distribuce k relevantním čtenářům. Je jedno co a o čem píšete, základní otázka zní, jak to dostat ke správným lidem a jak se odlišit od ostatních 1.999.999 autorů. Letos to bude pro většinu marketérů otázkou roku.

Vzestup B2B eCommerce

Aplikovat e-shopové strategie na B2B marketing je cestou do pekel, na straně druhé vzít si inspiraci z těchto postupů a přizpůsobit jim celkovou B2B komunikaci je jedním z trendů budoucnosti. Vaši zákazníci se chovají přirozeně digitálně a budou stále více preferovat jednoduché prodejní kanály ve stylu „klini a kup“.

V B2B eCommerce se očekává, že do roku 2020 dosáhne online prodej hodnoty 1,13 bilionu dolarů. To je dech beroucí číslo.

V současné době si většina B2B firem stále myslí, že není třeba prodávat on-line, protože jejich zákazníci stejně nakupují pouze přes obchodního zástupce. Kdo včas zachytí tento trend, vyhraje na mnoho let dopředu…

Divoká jízda na vlnách Inboud Marketingu

Live chaty, webináře, videa, exkluzivní obsah, e-booky… vše, co alespoň okrajově zapadá pod buzz word Inbound Marketing je totální top trend tohoto roku. Schopnost okamžité reakce, zachycení, segmentace a personalizace se stává hlavní položkou marketingových rozpočtů většiny světových B2B firem. 3 ze 4 marketérů udává, že právě Inboud Marketing je jejich hlavní strategií pro tento rok.

Proč? Inu proto, že stále více všech potenciálních obchodů bude generováno právě těmito kanály.

Lead je víc, než zákazník

Díky neskutečným možnostem moderních marketingových cloudů se očekává důležitá změna v preferencích B2B marketérů – už to nebude hon na zákazníka, ale hon na Lead. Jinými slovy získat kontakt na někoho, kdo můj produkt sice teď nepotřebuje, ale mohl by, bude důležitější, než ulovit toho, kdo ho právě teď chce. 74 % marketérů udává, že právě generování Leadů je jejich hlavním letošním cílem.

Automatizovaný marketing a marketingový cloud

Ano, už několik let stálice většiny predikcí. Systémy, které dokáží propojit vaše kampaně, CRM, e-mail marketing a spousty dalších věcí, s vyhodnocením na úrovni konkrétních uživatelů jsou prostě tryskáčem ve světě dvouplošníků.

V minulém roce 59 % nejúspěšnějších světových firem používalo některý z těchto systémů…

Tak, to je pár tipů na letošní rok. Samozřejmě jich můžeme vyjmenovat mnohem více, ale tyhle považuji za nejzajímavější.

Ivo Vrána

Online specialist, Marco BBN

Menu
Odebírat newsletter