Trendy v B2B marketingu pro rok 2016 – predikce z tvrdých dat
Rok se s rokem sešel a opět je zde obligátní článek na téma „Co pofrčí v tomto roce“. Tentokrát se podíváme, jaké trendy vycházejí ze zahraničních výzkumů a jsou podloženy tvrdými daty.
Tvrdá data
Ano, hned prvním trendem bude toto slovní spojení, resp. jeho obsah. Odklon od reklamní dojmologie k jasným číslům a měřitelným výsledkům je jedním z hlavních směrů letošního B2B marketingu. Měřitelné kanály budou preferovány a ty neměřitelné budou tlačeny k – alespoň nějaké – měřitelnosti.
Obsah bude stále král, ale distribuce bude Spasitel
Jedno hezké číslo – denně jsou na B2B blocích, webech a portálech publikovány 2.000.000 nových článků! A jejich počet bude stále stoupat. Jinými slovy skutečný problém není tvorba obsahu, ale jeho distribuce k relevantním čtenářům. Je jedno co a o čem píšete, základní otázka zní, jak to dostat ke správným lidem a jak se odlišit od ostatních 1.999.999 autorů. Letos to bude pro většinu marketérů otázkou roku.
Vzestup B2B eCommerce
Aplikovat e-shopové strategie na B2B marketing je cestou do pekel, na straně druhé vzít si inspiraci z těchto postupů a přizpůsobit jim celkovou B2B komunikaci je jedním z trendů budoucnosti. Vaši zákazníci se chovají přirozeně digitálně a budou stále více preferovat jednoduché prodejní kanály ve stylu „klini a kup“.
V B2B eCommerce se očekává, že do roku 2020 dosáhne online prodej hodnoty 1,13 bilionu dolarů. To je dech beroucí číslo.
V současné době si většina B2B firem stále myslí, že není třeba prodávat on-line, protože jejich zákazníci stejně nakupují pouze přes obchodního zástupce. Kdo včas zachytí tento trend, vyhraje na mnoho let dopředu…
Divoká jízda na vlnách Inboud Marketingu
Live chaty, webináře, videa, exkluzivní obsah, e-booky… vše, co alespoň okrajově zapadá pod buzz word Inbound Marketing je totální top trend tohoto roku. Schopnost okamžité reakce, zachycení, segmentace a personalizace se stává hlavní položkou marketingových rozpočtů většiny světových B2B firem. 3 ze 4 marketérů udává, že právě Inboud Marketing je jejich hlavní strategií pro tento rok.
Proč? Inu proto, že stále více všech potenciálních obchodů bude generováno právě těmito kanály.
Lead je víc, než zákazník
Díky neskutečným možnostem moderních marketingových cloudů se očekává důležitá změna v preferencích B2B marketérů – už to nebude hon na zákazníka, ale hon na Lead. Jinými slovy získat kontakt na někoho, kdo můj produkt sice teď nepotřebuje, ale mohl by, bude důležitější, než ulovit toho, kdo ho právě teď chce. 74 % marketérů udává, že právě generování Leadů je jejich hlavním letošním cílem.
Automatizovaný marketing a marketingový cloud
Ano, už několik let stálice většiny predikcí. Systémy, které dokáží propojit vaše kampaně, CRM, e-mail marketing a spousty dalších věcí, s vyhodnocením na úrovni konkrétních uživatelů jsou prostě tryskáčem ve světě dvouplošníků.
V minulém roce 59 % nejúspěšnějších světových firem používalo některý z těchto systémů…
Tak, to je pár tipů na letošní rok. Samozřejmě jich můžeme vyjmenovat mnohem více, ale tyhle považuji za nejzajímavější.
Ivo Vrána
Online specialist, Marco BBN
Marco BBN
Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.
Nejčtenější články
E-book – „Průvodce základy Account Based Marketing strategie“
Chcete se dozvědět, jak funguje strategie založená na Account Based Marketingu? Tak právě pro vás jsme připravili e-book, který si můžete stáhnout a dozvědět se jak na ABM.
Stahujte e-book zde
Témata
E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!
Stahujte zde.
Příručka „Lead Nurturing“
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurturing kampaní „Jak vybudovat nejrychlejší cestu od prvního kontaktu k prodeji“.
Příručku stahujte zde.