Výzkum společnosti Circle Research prokazuje sílu Content marketingu v B2B

 

Content marketing funguje. Téměř tři pětiny (56 %) ze 175 oslovených B2B marketérů působících na straně klienta uvedly, že content marketing zvyšuje prodej. Vybíráme pro vás to hlavní z nového rozsáhlého výzkumu pro časopis B2B Marketing Magazine. Jeho autorem je specialista na marketingový výzkum a člen sítě BBN – The Business to Business Network, společnost Circle Research.

 

Možná už obsahovou strategii ve vaší firmě máte, ale chcete vědět, co dělají vaši kolegové z branže? Nebo právě obsahovou strategii vyvíjíte a chcete poradit směr? Ať tak nebo onak, výsledky výzkumu nabízejí hodnotná vodítka.

Zaměřte se na kvalitu, ne na kvantitu

Content marketéři se shodli na tom, že nejúspěšnější kampaně mají tři společné prvky: cílová skupina hodnotí jejich obsah jako relevantní, zajímavý a užitečný.

Vybalancujte podstatu a srozumitelnost

B2B marketéři identifikovali čtyři nejefektivnější formáty obsahu. Dva z nich – whitepapery a případové studie – jsou podobné v tom, že jdou do hloubky tématu. Oproti tomu zbylé dva formáty – video a infografika – jsou odlehčené. Znamená to, že stejný obsah můžete „zabalit“ mnoha způsoby.

Upřednostňujte osobní kanály

B2B marketéři používají k distribuci obsahu průměrně šest osobních kanálů. Nejčastěji uvádějí e-mail (94 %), vlastní webové stránky (87 %), sociální média (83 %), eventy (71 %), vlastní blogy (62 %) a osobní setkání (49 %). Z těchto kanálů jsou podle výsledků výzkumu nejefektivnější dva: osobní setkání (55 %) respondentů je označilo za velmi efektivní kanál) a eventy (40 %).

Vyhraďte si dostatek času

Výroba a podpora vysoce kvalitního, hodnotného obsahu vyžaduje čas. Průměrná B2B společnost spotřebuje na produkci obsahu více než jednu třetinu (37 %) svého marketingového času.

Nezapomeňte na leady

Při otázce na to, které cíle nejlépe podporuje content marketing, B2B marketéři odpovídají „positioning značky“ (84 %) a „generování poptávky“ (70 %). I když si uvědomují, že druhý z benefitů není přímý. Zhruba polovina B2B marketérů našla způsob, jak přetavit konzumaci obsahu do leadů (50 % řádně zachycených leadů), zatímco druhá polovina ne.

K obsáhlému výzkumu Circle Research se v budoucnu ještě vrátíme s dalšími podrobnostmi.

Menu
Odebírat newsletter