Výzkum společnosti Circle Research prokazuje sílu Content marketingu v B2B
Content marketing funguje. Téměř tři pětiny (56 %) ze 175 oslovených B2B marketérů působících na straně klienta uvedly, že content marketing zvyšuje prodej. Vybíráme pro vás to hlavní z nového rozsáhlého výzkumu pro časopis B2B Marketing Magazine. Jeho autorem je specialista na marketingový výzkum a člen sítě BBN – The Business to Business Network, společnost Circle Research.
Možná už obsahovou strategii ve vaší firmě máte, ale chcete vědět, co dělají vaši kolegové z branže? Nebo právě obsahovou strategii vyvíjíte a chcete poradit směr? Ať tak nebo onak, výsledky výzkumu nabízejí hodnotná vodítka.
Zaměřte se na kvalitu, ne na kvantitu
Content marketéři se shodli na tom, že nejúspěšnější kampaně mají tři společné prvky: cílová skupina hodnotí jejich obsah jako relevantní, zajímavý a užitečný.
Vybalancujte podstatu a srozumitelnost
B2B marketéři identifikovali čtyři nejefektivnější formáty obsahu. Dva z nich – whitepapery a případové studie – jsou podobné v tom, že jdou do hloubky tématu. Oproti tomu zbylé dva formáty – video a infografika – jsou odlehčené. Znamená to, že stejný obsah můžete „zabalit“ mnoha způsoby.
Upřednostňujte osobní kanály
B2B marketéři používají k distribuci obsahu průměrně šest osobních kanálů. Nejčastěji uvádějí e-mail (94 %), vlastní webové stránky (87 %), sociální média (83 %), eventy (71 %), vlastní blogy (62 %) a osobní setkání (49 %). Z těchto kanálů jsou podle výsledků výzkumu nejefektivnější dva: osobní setkání (55 %) respondentů je označilo za velmi efektivní kanál) a eventy (40 %).
Vyhraďte si dostatek času
Výroba a podpora vysoce kvalitního, hodnotného obsahu vyžaduje čas. Průměrná B2B společnost spotřebuje na produkci obsahu více než jednu třetinu (37 %) svého marketingového času.
Nezapomeňte na leady
Při otázce na to, které cíle nejlépe podporuje content marketing, B2B marketéři odpovídají „positioning značky“ (84 %) a „generování poptávky“ (70 %). I když si uvědomují, že druhý z benefitů není přímý. Zhruba polovina B2B marketérů našla způsob, jak přetavit konzumaci obsahu do leadů (50 % řádně zachycených leadů), zatímco druhá polovina ne.
K obsáhlému výzkumu Circle Research se v budoucnu ještě vrátíme s dalšími podrobnostmi.
Marco BBN
Specializujeme se na B2B komunikaci a společně se stovkami odborníků po celém světě vyvíjíme unikátní know-how na budování hodnotných značek a podporu obchodních týmů. Doporučíme vám strategii a změříme efektivitu vašich investic.
Nejčtenější články
E-book – „Průvodce základy Account Based Marketing strategie“
Chcete se dozvědět, jak funguje strategie založená na Account Based Marketingu? Tak právě pro vás jsme připravili e-book, který si můžete stáhnout a dozvědět se jak na ABM.
Stahujte e-book zde
Témata
E-book „MARKETINGOVÝ CLOUD A MARKETINGOVÁ AUTOMATIZACE V KOSTCE“
Zajímáte se o nejnovější trendy v marketingu? Pak si stáhněte zdarma náš e-book, který vám pomůže realizovat efektivní kampaně!
Stahujte zde.
Příručka „Lead Nurturing“
Stáhněte si zdarma 20 stránkovou brožuru se šablonami a názorným procesem plánování Lead Nurturing kampaní „Jak vybudovat nejrychlejší cestu od prvního kontaktu k prodeji“.
Příručku stahujte zde.